به گزارش ایرنا مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آئین گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بسیار وسیع است و نمی توان این مجموعه عظیم و تاثیرگذار را از بحث تعلیم و آموزش جدا کرد.
وی با اشاره به اهمیت و نقش امور تربیتی در آموزش و پرورش اظهار کرد: از 23 هدف کلان سند راهبردی و تحول بنیادین آموزش و پرورش شش هدف آن مربوط به حوزه امور تربیتی است و در مابقی اهداف نیز نقش امور تربیتی بسیار مهم م برجسته است.
ناصری با بیان اینکه متولیان امور تربیتی در واقع بازوی قوی برای مدیران مدارس هستند گفت: برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف، برگزاری انواع مسابقات، ارائه مشاوره های تحصیلی، شکل گیری و مدیریت و هدایت تشکل های دانش آموزی، پرسش مهر، برگزاری نماز و مسابقات قرآنی و اوقات فراغت دانش آموزان از جمله فعالیت های مجموعه امور تربیتی است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل آسیب های اجتماعی، یاد گیری مهارت های زندگی، مدیریت فضای مجازی، هماهنگی با خانواده های دانش آموزان برای ارائه الگوی تربیتی واحد و متنوع شدن نیازهای دانش آموزان را از جمله چالش های این حوزه برشمرد و افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید برنامه های مدونی داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم در این آئین گفت:با ایجاد محدویت و حصار کشی نمی توان جلوی ارتباطات را گرفت و بر ذهن ها حاکم شد چرا که اطلاعات و ارتباطات در زندگی امروز بشر رسوخ کرده است.
حجت الاسلام مهدی ستوده با بیان اینکه مربیان امور تربیتی در واقع افسران جنگ نرم هستند، اظهار کرد: امروز مسئولیت مربیان امور تربیتی بسیار سنگین است تا با هدایت به موقع و درست دانش آموزان و جوانان جامعه ای اسلامی و ارزشی داشته باشیم.
خواندن دکلمه، شعر، اجرای سرود و تجلیل از معاونین، مربیان، مشاوران و پیشکسوتان امور تربیتی از دیگر قسمت های این آئین بود.
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.