به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان البرز افزود: امروز شاهد آن هستیم که دولت ' تدبیرو امید ' دراین زمینه سرمایه گذاری دارد و با اجرای طرح های مختلف از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دنبال تامین خواسته های جوانان است.
وی ادامه داد: نشست ستاد ساماندهی امور جوانان از نشست های مهمی است که باید از اندیشه و ایده تمام اعضای آن بهره لازم و کافی را ببریم.
استاندار البرز گفت: دراین نشست های مهم که برای جوانان تصمیم گیری می شود باید خود جوانان نیز حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: در بحث جوانان سیاسی کاری و اقتصادکاری نباید داشت چراکه این قشر از اقشار مهم و آگاه جامعه هستند که هرچه بیشتر باید نیازهای آنان را تامین کرد .
نجفی گفت: در تامین خواسته های جوانان یک دستگاه اجرایی دخیل نیست بلکه همه باید در این زمینه با وحدت و انسجام هرچه بیشتر تلاش کنند.
استاندار البرز ادامه داد: برای آسیب شناسی مشکلات جوانان و رفع آنها می توان از ظرفیت های دانشگاهی نیز بهره برد و اگر زمینه برای تفریح و ورزش همراه با تامین نیازهای جوان فراهم شود جوان انگیزه بیشتری پیدا می کند.
وی افزود: امروز شاهد نرخ بالای بسیاری از اماکن ورزشی هستیم که لازم است تدابیر جدی دراین زمینه صورت گیرد.
استاندار البرز در ادامه به بحث اجرای طرح های پاکداشت طبیعت اشاره کرد و افزود: این طرح ها بواسطه حضور سمن ها از طرح های خوب و منسجم به شمارمی رود و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
نجفی گفت: الگوسازی دراین زمینه خوب است اما باید نهادینه شود و با فرهنگسازی باید همه اقشار جامعه از جمله جوانان خود را متعلق به جامعه بدانند.
وی تاکید کرد: اجرای طرح های زیست محیطی از جمله پاکداشت طبیعت نباید به صورت مقطعی باشد و از ظرفیت های دانشجویی و دانش آموزی نیز علاوه بر سمن ها باید دراین زمینه بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه آهنگ دولت بخش خصوصی است اما باید نظارت کافی در این زمینه داشت.
استاندار البرز در ادامه به ضرورت توجه هرچه بیشتر به آموزش های فنی و حرفه ای پرداخت و افزود: با توجه به این بخش و نیاز سنجی می توان از ظرفیت جوانان فارغ التحصیل بهره بیشتری برد .
وی ادامه داد : بحث نخبگان همراه با حمایت بیشتر از این افراد مستعد از دیگر مباحث مهمی است که باید با همگرایی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی اقدامات موثر دراین زمینه صورت گیرد.
نجفی گفت: باید از ظرفیت ها و اعتبارهای کشوری که در اختیار استان گذاشته می شود برای نتیجه بخشی هرچه بیشتر طرح ها بویژه طرح های زیست محیطی استفاده کرد .
وی اضافه کرد: در نشست های بعدی ستاد ساماندهی جوانان لازم است که تلاش های بیشتری با حضور خود جوانان برای برگزاری جشنواره های ورزشی و اوقات فراغت صورت گیرد.
نجفی یادآورشد: دستگاه دخیل در امور جوانان زیاد داریم و باید همه دستگاه ها دراین زمینه تلاش داشته باشند.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.