به گزارش ایرنا ، میرعلی رحیمی زاد روز یکشنبه در بازدید از برخی مراکز اقامتی مشگین شهر افزود: بیش از سه هزار تخت اقامتی برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده است.
او با اشاره به اینکه ظرفیت مراکز اقامتی این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته، گفت: در صورت لزوم از مراکز اقامتی موقت از جمله سالن های ورزشی ، مساجد و میهمانسرای ادارات نیز استفاده خواهد شد.
وی تشریح کرد: همچنین علاوه بر تجهیز 2 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای شهید بنی هاشم لاهرود و شعبان ، 2 پایگاه سیار در ورودی شهر دایر خواهد شد.
او افزود: با توجه به استقبال خوب میهمانان و اهالی منطقه از طرح آرامش بهاری که سال گذشته در سه امامزاده شهرستان مشگین شهر برگزار شد، امسال این طرح در هفت بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
وی گفت بر اساس توافق بعمل آمده شهرداری با سازمان توسعه گردشگری بزودی سه مرکز رفاهی ، خدماتی با مشارکت شهرداری در سه نقطه از شهر مشگین شهر احداث می شود.
فرماندار مشگین شهر همچنین با بیان اینکه شهرستان مشگین شهر در سال جاری با رشد 32درصدی میهمانان و گردشگران بیشترین تعداد مسافران استان اردبیل را بخود اختصاص داده خواستار همت بیشتر شهرداری برای بهبود مبلمان شهری و تنظیف معابر عمومی و تفرجگاههای این شهر شد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.