به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: در مرحله اول اجرای طرح جایگزینی پاکت های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی پاکت های پارچه ای تهیه شده از سوی واحد فوریت های سلامت دانشکده علوم پزشکی و با آرم این دانشکده به صورت رایگان در اختیار 800 خانوار قرار گرفته تاست.
او گفت: با این کار و تشویق مردم به استفاده از این روش برای جمع آوری و حمل نان به خانه و نیز اجباری بودن طرح برای بسته بندی نان توسط نانوایان لواش پز ، فرهنگ استفاده از این پاکت ها به جای کیسه های نایلونی سرطان زا در بین مردم ترویج می شود.
وی اظهار کرد: پیش از اجرای این طرح هشدارهای مختلف و لازم از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال در عواقب بهداشتی استفاده از کیسه های نایلونی برای بسته بندی نان به نانوایان و مصرف کنندگان نان لواش داده شده ولی این هشدارها بی نتیجه بوده است.
رئیس کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال همچنین از حذف جوش شیرین برای تهیه خمیر نان در بیشتر نانوایی های این شهرستان خبر داد و افزود: از 150 مورد نمونه برداری جوش شیرین از نانوایی ها توسط دانشکده علوم پزشکی خلخال تنها چهار مورد مثبت تشخیص داده شد.
او تشریح کرد: با هدف پیشگیری از ادامه این کار و برخورد قاطع با نانوایان متخلف چهار نانوایی واقع در روستاهای لنبر و شال و نیز شهرهای خلخال و هشجین پلمپ و تعطیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه در هیچ شرایطی موافق با کاهش تعداد نانوایی های شهرستان نیستیم، گفت: در حال حاضر پخت نان بصورت رقابتی مورد قبول عموم مردم بوده و با توجه به اینکه رعایت قانون حدود و فاصله صنفی کسب و کار در راه اندازی نانوایی ها در مناطق مختلف شهری و روستایی حذف شده، آن دسته از نانوایانی که قادر به پخت نان مرغوب نبوده و توان رقابت با نانوایان توانمند را ندارند از چرخه تولید نان خارج خواهند شد.
وی اظهار کرد: با هدف تامین نان گرم میهمانان و مسافران نوروزی تعدادی از نانوایان واقع در مسیر عبور گردشگران و مسافران در تعطیلات نوروز بدون تعطیلی در پخت نان فعالیت خواهند داشت.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.