به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری خلخال افزود: در حال حاضر نیز برخی از مسوولان همچنان عینک بدبینی بر چشم داشته و با تنگ نظری سد راه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و تولید در این شهرستان می شوند.
وی گفت: در حالی که در بسیاری از شاخص های توسعه خلخال پس از شهرستان اردبیل در رتبه دوم استان جای گرفته ولی نگرش منفی برخی از مسوولان اجرایی موجب شده تا این شهرستان در بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی که امروزه مهم ترین عامل توسعه مناطق کشور است، ضعیف عمل کرده و از مسیر رونق و توسعه اقتصادی در این بخش عقب بیافتد.
وی گفت: همه ما موظف به رعایت قوانین و مقررات جاری کشور در همه حوزه ها هستیم ولی سد راه سرمایه گذاری شدن از سوی برخی از دستگاه های اجرایی به بهانه اجرای قانون تنها دلسرد کردن سرمایه گذاران ، از دست رفتن اعتماد به نفس و کمک به روند رو به رشد مهاجرت و خالی شدن جمعیت روستایی و شهری خلخال است.
وی اظهار کرد: برای سهولت در حل مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه گذاران و متقاضیان جدید راه اندازی واحدهای تولیدی در خلخال روزهای وقت اداری دوشنبه هر هفته برای بررسی مسائل و مشکلات تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی تخصیص یافته و برای هموار کرن راه سرمایه گذاری و اشتغال در این منطقه با تمام توان تلاش خواهد شد.
در این جلسه که با حضور صاحبان کارخانه های تولید شن و ماسه خلخال برگزار شد، فرماندار خلخال از همکاری بسیاری از صاحبان این واحدهای صنعتی در رعایت قوانین و مقررات مربوط به حمل بار مجاز شن و ماسه برای پیشگیری از تخریب سطح آسفالت راههای ارتباطی شهرستان قدردانی کرد.
او گفت: راههای ارتباطی مهم ترین زیر ساخت سرمایه گذاری بوده و همه باید در حفظ و نگهداری آنها تلاش کنند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12 درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
در سال 95 در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت فعال کردن واحدهای راکد تولیدی استان اردبیل گام های موفقی برداشته شده و به گفته مسوولان 240 واحد راکد و نیمه راکد با استفاده از تسهیلات 2 هزار و 100 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید فعال شدند.
دولت تدبیر و امید فعال کردن واحدهای راکد را در دستور کار قرار داده و در استان اردبیل هم روند فعال شدن این طرح های تسریع شده و با اختصاص تسهیلات بانکی 25 واحد تولیدی دیگر نیز تعیین تکلیف می شود.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.