نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل به جای بانکداری و توسعه‌محوری سعی دارند با ساخت و ساز متنوع تنها به سیمای ظاهری خود توجه کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضا کریمی در نشست با اصحاب رسانه در اردبیل با تبریک روز وکیل و مهندس به فعالان این عرصه اظهار کرد: 21 ماه دوره مسئولیت ما در نمایندگی مردم در پارلمان سپری شده و در این مدت برخی اقدامات و فعالیت‌ها به انجام رسیده و بخشی از مطالبات مردمی مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در دو سال باقی مانده از این مسئولیت ما برای رفع ضعف و نقاط کاستی خود به راهنمائی‌ها و ارشادات و همراهی و همکاری مردم، منتقدان و اصحاب رسانه نیاز داریم تا بتوانیم به ماموریت خود در عرصه قانوگذاری و نظارت به شایستگی عمل کنیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به برخی اتفاقات اخیر در حوزه امنیتی و چالش‌های سیاسی در کشور اشاره کرد و افزود: ما ریشه برخی از نارضایتی‌ها و اعتراض‌های مردمی را در حوزه اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم می‌دانیم و ضرورت دارد برپایه گفتمان انقلاب اسلامی و منشور جدید خدمت‌رسانی به مردم به گونه‌ای عمل کنیم تا رضایت مردم فراهم آید.
کریمی ضریب امنیتی کشورمان را در بین کشورهای منطهق‌ای و حتی جهانی بی‌نظیر خواند و اضافه کرد: استکبار تلاش می‌کند تا تهدیدات بین‌المللی و جهانی خود را به شکل منطقه‌ای و داخلی دنبال کند به طوری که امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان اسلام بسیاری از آسیب‌ها و تهدیدهای دشمن دفع شده و کشورمان در اوج عزت و عظمت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
وی تصریح کرد: در این 40 سال تمام منافع آمریکا و استکبار جهانی در این کشور به خطر افتاده و اگر روزگاری  شاه عربستان و شاه ایران در نوکری آمریکا رقابت می‌کردند امروز به برکت انقلاب اسلامی، تدبیر امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران حاضر به دادن هیچ باجی به استکبار و ایادی آنها نیست.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به افزایش تهدیدهای منطقه‌ای و داخلی استکبار به عنوان یک سناریوی موفق آمریکا در سرنگونی اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد و گفت: این سناریو منجر به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد و آمریکا امروز با همین برنامه و به شکل تهاجمی سعی دارد تا با خروج از لاک دفاعی اهداف شوم خود را در ایران و کشورهای منطقه دنبال کند.
کریمی تنها راه دفع این توطئه‌ها و شیطنت‌ها را توجه به اصل همگرایی و هم افزایی اعلام و بیان کرد: ما تا زمانی که بر پایه وحدت و همدلی کارها را به پیش ببریم و در رفع آسیب‌های اجتماعی و تامین معاش مردم و اقتصاد عزتمندانه حرکت کنیم به یقین پیروز میدان خواهیم بود.
وی ضرورت اصلاح نظام بانکی و مالیاتی را در کشور از ضرورت‌ها خواند و افزود: متاسفانه بانک‌های کشورمان به جای نگاه توسعه‌ای بیشتر به ساخت و ساز مشغول هستند در حالی که نگاه مدیران بانکی یک نگاه تجاری است و هرگز نگاه توسعه‌ای ندارند که این خود یک آفت برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه که نسبت به بخش بودجه‌ریزی به عنوان یک نهاد تخصصی دچار غفلت شده است، خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان برنامه و بودجه توزیع اعتبارات نیست بلکه باید در حوزه بودجه‌ریزی به شکل تخصصی و به صورت منطقی کارها عملیاتی شده و بستر و زمینه تقویت نظام مالی و پولی در کشور فراهم آید.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.