به گزارش ایرنا ، فرهاد عبدالعلی پور روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش نمین افزود: پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در شهرستان نمین از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.
وی تشریح کرد: در تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از 460 مسافر فرهنگی و غیرفرهنگی در مراکز پیش بینی شده شهرستان نمین اسکان داده شدند.
فرماندار نمین گفت: امسال بیش از 630 میلیون ریال تجهیزات مدرن آزمایشگاهی برای مدارس خریداری شده و به مدارس تحویل داده شد.
عبدالعلی پور اظهار کرد: در روزهای آینده بیش از 40 نفر از دانش آموزان شهرستان نمین در قالب کاروان راهیان نور عازم بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور می شوند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین ادامه داد: در هفته امور تربیتی برنامه هایی از قبیل کتابخوانی و مقاله نویسی ، قرآن و معارف و همچنین مراسم افتتاح مرکز شناسایی اختلالات یادگیری مهر شهرستان نمین به اجرا در خواهد امد.
وی با بیان اینکه همایش 'با تدبیر،تقدیر عوض می شود' برای دانش آموزان پشت کنکوری اجرا می شود اظهار داشت: برنامه های مناسبی برای تقویت تولیدات دانش آموزی و درآمد زایی برای آنها در سراسر شهرستان طرح ریزی شده است.
فرماندار نمین گفت: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مشاغل مختلف و کمک به توزیع مناسب آنها در رشته های مختلف تحصیلی از کارآفرینان و صاحبان صنایع موفق برای سخنرانی در مدارس دعوت می شود.
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و گیلان قرار دارد.
مقبره شیخ بدرالدین ، قلعه شیندان ، مسجد سرهنگ نمین ، ساختمان زیبای عمارت السلطنه ، تپه های باستانی ، خانه های قدیمی با معماری خاص دوران قاجار و صفویه وقبور زرتشتی و کلیمی (گور قبیرها) و غار بابک خرم دین در فندقلو و قلعه بز(بزه قلعه در لاتون) از آثار تاریخی شهرستان نمین می باشد.
حدود 90 اثر تاریخی در شهرستان نمین به ثبت رسیده که بیشتر آنها تپه ها می باشند که مربوط به ادوار باستانی هستند.
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.