معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: یکی از تمرکز جدی ما در استان توجه به توسعه توریسم سلامت است که اسباب رونق اقتصادی مضاعف را در استان اردبیل فراهم می‌آورد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهمن حسین‌زاده در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: 10 دستگاه زیرمجوعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قطعا در عرصه خدمت‌رسانی و به سرانجام رساندن طرح‌ها با اولویت نگاه به اقشار محروم سعی و تلاش جدی دارند تا عملکرد ملموس و قابل توجهی را از این نهادها شاهد و ناظر باشیم.
وی با بیان اینکه در دو ماه اخیر با محوریت اشتغال جلسات متعددی را در ادارات و نهادهای مختلف برگزار کردیم تا شرایط مناسب برای تحول اقتصادی در استان فراهم آید، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و ورشکسته رونق مضاعفی پیدا کنند تا فرصت اشتغال مناسب فراهم آید. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان با توجه به کمبود تخت مدیریت درمان تامین اجتماعی باید از ظرفیت خیرین در توسعه تخت‌های بیمارستانی و فعالیت درمانگاه‌ها حمایت کند و در کنار آن کمیته امداد به حوزه اشتغال بهایی جدی دهد. 
حسین‌زاده یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان استانی را کاهش آسیب‌های اجتماعی و دوری از غفلت در این حوزه خواند و اضافه کرد: باید با مراقبت و اقدامات فرهنگی به سمتی حرکت کنیم تا سلامت افراد جامعه و تاثیرگذاری آنها اتفاق افتاده و آسیب‌های اجتماعی نیز به حداقل برسد. 
وی بیکاری را ام‌الامراض در حوزه اجتماعی توصیف کرد و گفت: در کنار تامین اجتماعی و نهادهای حمایتی باید سازمان فنی و حرفه‌ای نیز نقش موثری را در مهارت‌آموزی و تقویت حوزه کارورزی به انجام برساند تا زمینه اشتغال جدید با ارتقای آموزش و مهارت‌های مورد نظر فراهم آید. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل اصلی‌ترین ماموریت فنی و حرفه‌ای را آموزش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای جذب آنها به بازار کار به عنوان یک ماموریت اصلی توصیف کرد و افزود: بانک رفاه، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی نیز باید در تقویت فعالیت‌های این بخش به ویژه پرداخت تسهیلات برای متقاضیان اشتغال به شکل پیشرو عمل کنند. 
حسین‌زاده به اجرای طرح اشتغال فراگیر، اشتغال روستائی و رونق تولید اشاره و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت تعاونی‌ها در این زمینه استفاده کنیم که قطعا وجود بیش از یک هزار و 500 تعاونی بسترساز تحقق این امر خواهد بود. 
وی بحث آموزش تعاونی‌ها و ورود اتاق تعاون را به این حوزه مهم ارزیابی و بیان کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌های استان در پیشبرد امور اشتغال و کارآفرینی دچار روزمرگی شدند در حالی که انتظار می‌رود در این بخش کارها با خلاقیت و ارائه طرح‌های خلاقانه و انگیزشی با نگاه توسعه زیربنایی به انجام برسد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل‌ تصریح کرد: همه نیروهای بومی این استان باید با دلسوزی و احساس مسئولیت فرصت خدمت را مغتنم بشمارند تا طی چهار سال آینده تحول جدی در استان رقم بخورد. حسین‌زاده اهمیت توجه به توریسم سلامت را در رونق مضاعف توسعه اقتصادی استان یادآور شد و اذعان کرد: پزشکان عمومی این استان با استفاده از ظرفیت تعاون باید در ساخت و راه‌اندازی هتل بیمارستان و سایر مجموعه‌های اقتصادی استفاده کنند تا زمینه رونق بخش اقتصادی در این زمینه فراهم آید
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.