به گزارش ایرنا ، عدیل سروی روز چهارشنبه در جلسه بررسی راهکارهای توسعه شرکت شهرک های گلخانه ای استان افزود: با توجه به اهمیت کشت گلخانه ای در افزایش تولید محصولات و بازار هدف قابل دسترسی استان اردبیل به کشورهای cis زیرساخت های لازم در 10 مجتمع گلخانه ای و دامپروری استان ایجاد و هفت مورد از آنها تعیین تکلیف شده است.
او گفت: سه فقره باقی مانده نیز در حال طی مراحل قانونی برای واگذاری به بخش خصوصی و فعال سازی می باشد.
وی از اتمام واگذاری مجتمع دامپروری در شهرستان مشگین شهر به بنیاد تدبیر برای احداث گاوداری 5 هزار راسی و نیز تعیین تکلیف مجتمع دامپروری گرمی با واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و بر تخصیص اعتبار به منظور انجام زیرساخت در مجتمع گلخانه ای خلخال و انجام عملیات اجرایی در فاز اول آن تاکید کرد.
او اظهار کرد: مساعدت دولت در تامین زیرساخت ها و ارائه تسهیلات کم بهره از محل تسهیلات طرح پایدار روستایی و عشایری به افزایش سرمایه گذاری در توسعه گلخانه ها کمک شایانی خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: سازمان برنامه و بودجه استان برای ایجاد زیرساخت های شرکت شهرک های گلخانه ای استان تلاش می کند زیرا هر هکتار از این واحد های گلخانه ای برای تعداد 20 نفر ایجاد اشتغال می کند و از این لحاظ سهم بسیار مهمی در بکار گیری نیروهای بیکار تحصیل کرده در بخش کشاورزی خواهد داشت.
داود شایقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و همسایگی با کشورهای خارجی افزود: بازار برزگ روسیه نعمت بزرگی برای استان است زیرا می توان تمام محصولات گلخانه ای را به کشورهای همسایه همچون روسیه ارسال کرد.
او تشریح کرد: این سازمان توجه خاصی به حل مسائل و مشکلات کشاورزی دارد طوری که در سال جاری اعتبار 150 میلیارد ریالی به صندوق توسعه بخش کشاورزی استان اختصاص داد تا این صندوق با اعطای وام های کم بهره مسائل و مشکلات استان را در زمینه گسترش سیستم های نوین آبیاری بارانی و استفاده بهینه از منابع خاکی و همچنین گسترش واحد های گلخانه ای حل و فصل کند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.