مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ما اولین مجموعه‌ای بودیم که نسبت به سختگیری‌ها و ابلاغ بخشنامه ملی در ارتباط با الزام میهمانپذیرها به مجوز استحکام بنا اعتراض کردیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، کریم حاجی‌زاده در نشست ستاد خدمات سفر در اردبیل اظهار کرد: این بخشنامه ملی مناقشه‌ای را ایجاد کرده است که در کنار سرمایه‌گذاران و صاحبان مراکز اقامتی و پذیرایی ما خودمان به این بخشنامه معترض هستیم چرا که اجرای آن به تعطیلی 60 واحد اقامتی به ویژه میهمانپذیرها منجر خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: در مکاتباتی که با سازمان میراث فرهنگی داشتیم پیشنهاد کردیم یا این مصوبه لغو شده و یا اگر قرار بر اعمال آن باشد تعطیلی گسترده در مراکز اقامتی رخ می‌دهد که ما نمی‌توانیم در مورد تبعات آن اظهارنظری کنیم. 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ضرورت ساماندهی و فعال نگهداشتن خانه مسافر را با یک برنامه‌ریزی مناسب در سرعین یادآور شد و گفت: در حالی مراکز اقامتی و پذیرایی ما خودشان را مهیای استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی می‌کنند که همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای باید تلاش کنند تا با معرفی زیرساخت‌های استان در حوزه گردشگری زمینه سرازیر شدن گردشگران بیشمار داخلی و خارجی را به استان اردبیل فراهم کنند. 
حاجی‌زاده به الزام مجتمع‌های آبدرمانی و هتل‌ها برای استانداردسازی تاسیساتشان و کیفی‌سازی آنها اشاره کرد و افزود: در ارتباط با نصب تابلوهای گردشگری در رایزنی‌هایی که با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریم سعی‌مان بر این است تا از ظرفیت تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی براساس عقد قراردادی که انجام می‌شود استفاده کنیم. 
وی بیان کرد: در داخل شهرها نیز با همکاری شهرداری‌ها سعی بر این است تا تابلوهای مناسب برای راهنمایی گردشگران و مسافران تا عید نوروز نصب شود. 
در این نشست رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز ضرورت راه‌اندازی مراکز تخصصی آبدرمانی با حضور پزشکان و امکانات مدرن را در این حوزه یادآور شد و اظهار کرد: جای تاسف است که بیشترین آبگرم در سرعین بوده اما تنهاترین مرکز آبدرمانی پزشکی در یکی از شهرهای دیگر با کمترین دبی آبگرم احداث و عملیاتی شود. 
محمد دانه‌زن از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آب منطقه‌ای خواست؛ تا در قالب یک طرح پژوهشی از دانشجویان بخواهند تا مطالعات دقیقی را در ارتباط با تاثیرگذاری آب‌های گرم و معدنی انجام داده تا خواص منابع آب متعدد به اطلاع عموم هموطنان برسد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.