علی اکبر حسنیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات خرید توسط اداره تعاون روستایی شهرستان به قیمت تضمینی انجام شد و ارزش کل محصول تولیدی این شهرستان 296 میلیارد ریال بود.
او اظهار کرد: کل محصول خریداری شده توسط چهار کارخانه پنبه پاک کنی تصفیه شد و از این لحاظ خوشبختانه این شهرستان نیازی به ارسال محصولات تولیدی برای ارسال به کارخانه های پنبه پاک کنی ندارد.
وی گفت: با هدف توسعه سطح زیر کشت این محصول بذر توزیعی در بین پنبه کاران رقم مای و فاقد کرک است که در سال گذشته بیش از 40 تن از این رقم در منطقه پخش شد که این میزان با توجه به استقال خوبی که بعمل آمده بمراتب بیشتر نیز خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد همچین افزود: با توجه به ترویج بموقع و اطلاع رسانی خوب و تبیین مزایای کشت پنبه در منطقه همه ساله سطح زیر کشت این محصول رو به افزایش است طوری که از یک هزار و 200 هکتار در سال 92 به سه هزار و 450 هکتار در سال 96 افزایش یافته و حدود سه برابر شده است.
وی تشریح کرد: تاکنون حدود 80 درصد بهای وش پنبه به حساب کشاورزان پنبه کار واریز شده است.
پارس آباد مغان با تولید بیش از 30 نوع محصول زراعی اساسی و استراتژیک از قطب های کشاورزی استان اردبیل و کشور محسوب می شود.
شهرستان مرزی پارس آباد مغان در 230کیلومتری شمال شهر اردبیل و کناره های رودخانه مرزی ارس (آراز) واقع است. خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.