یوسف خدادادی روز یکشنبه در نشست فصلی اعضای شورای هیات های مذهبی ، کانون مداحان و شعرای آئینی استان افزود: ارتکاب به مصرف مواد مخدر در ابتدا به صورت تفریحی و تفننی صورت می گیرد لذا لزوم هوشیاری بیشتر خانواده ها و نهادهای متولی را می طلبد تا با فرهنگ سازی بنیادی و تشریح عواقب خطرناک آن، زمینه های گرایش به این مواد خانمانسوز را در جامعه از بین ببرند.
او طلاق ، اعتیاد ، حاشیه نشینی و خشونت را از جرایم اولویت دار در کشور و استان ذکر کرد و گفت: فقر و بیکاری عوامل تاثیرگذار در وقوع جرایم هستند که می توانند آسیب های آجتماعی و تبعات سوء متعددی را در جامعه در پی داشته باشد.
وی همچنین با تشریح آسیب های اجتماعی و علل گرایش و ارتکاب به آن و نیز راهکارهای مقابله و پیشگیری از وقوع بزه گفت: یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله بزه استفاده و بهره مندی از مباحث فرهنگی، تربیتی و آموزشی از بنیادی رکن جامعه یعنی خانواده و سپس مدارس و دانشگاهها است.
به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ، وی در زمینه جرایم مربوط به خشونت در استان گفت: هر چند استان اردبیل از حیث جرائم خشن مثل سرقت مسلحانه، آدم ربایی جز استان های امن است ولی از نظر ارتکاب به خشونت های خرد در رتبه های بالاتر کشوری قرار دارد و این برازنده شهر ولایی و حسینی اردبیل نیست و باید از تمام ظرفیت ها در راستای کاهش خشونت در استان تلاش کنیم.
وی بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت مراکز مذهبی و مساجد و منابر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر نهادها فرهنگی و دستگاههای متولی وظایف و رسالت خود را به درستی انجام دهند شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.