به گزارش ایرنا، برای اجرای این طرح ها 420میلیارد ریال هزینه شده است ، مهمترین طرح افتتاحی مشگین شهر گا زرسانی به 17 روستا بود که برای اجرای آن 80میلیارد ریال هزینه شده و900خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
همچنین با حضور مسئولان استانی فاز دوم شبکه پایاب سد احمد‌بیگلو با 400 میلیارد ریال اعتبار وبا پوشش 2هزار و 350 هکتار زمین کشاورزی دیم آغاز شد.
اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در آیین افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی مشگین شهر گفت: گردشگری و کشاورزی مهمترین محور توسعه این شهرستان هستند و در این راستا از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می شود.
وی بیان کرد: آب های معدنی وطبیعت کوهستانی در کنار آثار تاریخی قابلیت های استثنایی این شهرستان در زمینه گردشگری می باشند و در تلاش هستیم تا با زمستان بیداری و استفاده از فرصت گردشگری زمستانی حضور گردشگران در استان اردبیل و مشکین شهر را از یک فصل به چهار فصل تغییر دهیم .
او یکی از آسیب های گردشگری در استان و مشگین شهر را اقامت کوتاه گردشگران و مسافران ذکر کرد و گفت: با تامین اقامتگاههای مناسب ، استفاده مناسب از جاذبه های طبیعی و فرهنگی می بایست مدت اقامت گردشگران را به بیشتراز 2 روز افزایش دهیم.
استاندار اردبیل همچنین به وجود مجموعه غنی آب گرم های طبیعی در مشگین شهر اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت استفاده بهینه صورت نمی گیرد و در پی آن هستیم تا با استفاه پزشکی از آب های معدنی بر تعداد گردشگران سلامت در منطقه بیافزاییم .
بهنام جو با بیان اینکه درآمد سرانه مردم در این منطقه کم می باشد تاکید کرد که با تقویت زیر ساخت های اقتصادی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری بویژه در بخش گردشگری می توان این سرانه را افزایش داد.
وی همچنین به تکمیل بزرگراه اردبیل - مشگین شهر (سه راهی صحرا) تاکید کرده و گفت: در مطالعه طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد نیز مسیر به گونه ای طراحی خواهد شد تا این شهرستان نیز در مسیر گذر قطار قرارگیرد.
مشگین شهر در شمال اردبیل واقع است.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7117
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.