نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در اجرای طرح تحول سلامت عملیاتی شدن تعرفه خدمات پرستاران ابتر مانده که باید هر چه سریعتر نسبت به ترمیم آن اقدام شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، صدیف بدری در مراسم گرامی داشت روز پرستار در بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: با توجه به نقش تاثیرگذار و بااهمیت پرستاران و مهربانی و صمیمیت آنها روز میلاد حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نامگذاری شده تا به تاسی از پرستار دشت نینوا پرستاران جامعه ما نیز بتوانند خدماتی شایسته با مهر و مهربانی به هموطنان به ویژه بیماران ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه پرستاران در کنار همه تلاش و جدیت در کار که با عشق و اعتقاد و علاقمندی همراه است همواره با مشکلات معیشتی نیز روبرو هستند، خاطرنشان کرد: این روزها پرستاران از لحاظ معیشتی حال و روز خوشی ندارند و باید به صورت جدی به خواسته‌ها و مطالبات آنها توجه شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قالب طرح تحول سلامت نگاهی جدی‌تر و متفاوت باید به جامعه پرستاران صورت گیرد، افزود: حق‌الزحمه و حقوق و مزایای پرستاران در مقابل کاری که انجام می‌دهند بسیار پائین و کم است که در این زمینه تاکید مجلس بر مسئولان دولتی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر این است تا ایرادات و اشکالات برطرف شود.
بدری با یادآوری اینکه تعرفه خدمات پرستاران سال‌هاست که ابتر مانده و به بهانه کمبود منابع مالی تاکنون به شکل کلی اجرایی نشده است، گفت: ما از وزیر در هنگام رای اعتماد قول گرفتیم تا در سال آینده نسبت به ترمیم این تعرفه و پرداهت مطالبات به حق پرستاران اقدامی جدی انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در قالب طرح تحول سلامت برخی از ایرادات و اشکالات نمایان شده است، تصریح کرد: در پرداختی به پرستاران در مقایسه با سایر بخش‌های بهداشتی و درمانی فاصله‌ای مشاهده می‌شود که این فاصله را باید به سرعت کم کرده و نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه پرستاران حاضر در بیمارستان‌های دولتی نیز به دلیل فشار کاری چندین ماه است که از لحاظ معیشتی تحت شدیدترین شرایط قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به مراجعات بسیار زیاد به بیمارستان‌های دولتی پرستاران به صورت چندشیفتی کار می‌کنند در حالی که بخشی از حق و حقوق آنها پرداخت نشده که انتظار می‌رود با وعده‌ای که دولت داده تا پایان سال این پرداختی‌ها انجام شود.
بدری گفت: براساس برنامه ششم توسعه ما راهکاری که برای اجرای دقیق طرح تحول سلامت و بازنگری در آن پیش‌‌بینی کردیم تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت و راهنمای بالینی و همچنین اجرای نظام یکپارچه اطلاعاتی در این حوزه است که امیدواریم به صورت ملی و استانی شاهد اجرای این کار باشیم.
وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات ایثارگرانه و عاشقانه پرستاران در مراکز متعدد بیمارستانی اعم از بخش دولتی و خصوصی، بیان کرد: ما از طریق وزارتخانه و سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی دنبال احداث بیمارستان هزار تختخوابی هستیم که با استفاده از فاینانس و منابع خارجی باید این پروژه را هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.