شهردار اردبیل گفت: دفن سنتی زباله به هیچ وجه به مصلحت شهر اردبیل نیست و باید هر چه سریعتر نسبت به بازنگری در این حوزه اقدامی عملی و جدی انجام شود
.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تبریک میلاد حضرت زینب(س) جامعه پرستاران را جامعه‌ای فداکار و ایثارگر توصیف و اظهار کرد: نقش جامعه پرستاران در ارتقای سلامت و تامین امنیت روانی جامعه نقشی بی‌نظیر و قابل تامل است.
وی با یادآوری اینکه طرح مشارکتی احداث کارخانه تولید برق و کمپوست از زباله‌های اردبیل چند سالی است که مطرح شده و شورا و شهرداری پیگیر راه‌اندازی این پروژه مهم هستند، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نام‌ای پیش از این منعقد شده تا نسبت به تعیین تکلیف زباله‌های شهری و دفع بهداشتی و اصولی آنها به روش صحیح و جدید اقدام شود.
شهردار اردبیل با بیان اینکه دیگر به مصلحت شهر نیست که دفن سنتی و سال‌های گذشته در بخش پسماند و زباله ادامه یابد، تصریح کرد: ما باید در هر چهار مرحله تولید، تفکیک، جمع‌آوری و دفن اصولی زباله اقداماتی عملیاتی انجام دهیم تا مشکلات زیست محیطی را شاهد نباشیم.

لطف‌اللهیان با اشاره به اینکه شهر اردبیل با جمعیت 530 هزار نفر روزانه 150 تن زباله تولید کرده و باید نسبت به جمع‌آوری و دفن اصولی آنها اقدام شایسته انجام دهیم، گفت: ما کمتر شهری را در کشور سراغ داریم که جمع‌آوری و دفن زباله‌ها را به شکل سنتی انجام می‌دهند بلکه در هر چهار مرحله تولید، تفکیک، جمع‌آوری و دفن کار اصولی و مدرن در پیش گرفته شده است.
وی با یادآوری اینکه کار کارشناسی براساس تکنولوژی‌های جدید در جمع‌آوری و دفن زباله انجام شده است، گفت: انتخاب مشاور جدید اعم از داخلی و خارجی در این زمینه هیچ ایراد و مانعی ندارد اما قطعا انتخاب مشاور داخلی و خارجی زمان‌بر خواهد بود که کار ما را در صدور مجوز برای احداث کارخانه طولانی خواهد کرد.
شهردار اردبیل با اشاره به اینکه انتخاب مشاور خارجی امکانپذیر نبوده و یک کار پیچیده و مراحل سختی را به دنبال دارد، بیان کرد: انتخاب مشاور داخلی نیز کار زمان‌بری خواهد بود که قطعا باید به سمتی حرکت کنیم که نسبت به ارزیابی دقیق این طرح ارائه شده اقدامی عملی انجام شود تا با پاسخ دادن به سرمایه‌گذار زمینه اجرایی و عملیاتی شدن پروژه هر چه سریعتر انجام شود.
لطف‌اللهیان افزود: در سال 94 براساس قانون جامع پسماند که به ما ابلاغ شده بود ما نسبت به ارزیابی مواد آلی و غیرآلی در پسماند اردبیل بررسی‌ها و تحقیقات مفصلی را انجام دادیم که قطعا نتایج آن را در اختیار شورای شهر قرار خواهیم داد.
وی اظهار کرد: در این تحقیقات وضعیت زباله اردبیل از لحاظ کمی و کیفی کاملا مشخص شده و به دلیل آنکه زباله و تولید و دفن آن یک مساله پیچیده است و در دنیا روز به روز بر تحول صنعت در این حوزه تاکید شده است ما نیز باید براساس مولفه‌های زیست‌محیطی و کاهش آلودگی‌ها به سمتی حرکت کنیم که در هر چهار مرحله آسیب‌های ناشی از تولید، جمع‌آوری، دفن و تفکیک آن به حداقل برسد.
لطف‌اللهیان ادامه داد: هر چند ما نیز موافق کار علمی و کارشناسی در این زمینه هستیم اما امیدواریم شورای شهر تا پایان بهمن ماه در مورد احداث کارخانه زباله‌سوز در اردبیل تصمیم‌گیری کرده تا بتوانیم با طی کردن مراحل سرمایه‌گذار این پروژه را ترغیب کنیم تا پروژه خود را عملیاتی و اجرایی کند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.