به گزارش ایرنا، علی نباتی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: به دلیل فقدان امکانات رفاهی وترک اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد بخش خصوصی، آنها قادر به ترک اعتیاد معتادان نبوده وازطرفی راه اندازی این مراکز از سوی بخش خصوصی که اغلب با هدف کسب درآمدانجام می گیرد، مانع از دست یابی به اهداف درمان اعتیاد می شود.
وی با اشاره به فقدان مراکز ترک اعتیاد دولتی در خلخال گفت: در حالی که طبقه ضعیف وکم درآمد جامعه مورد تهدید اعتیاد است نبود مراکز ترک اعتیاد دولتی در این شهرستان مانع از دسترسی افراد بی بضاعت به خدمات مراکز ترک اعتیاد شده است.
وی اظهار کرد: براساس قوانین، هزینه درمان وترک اعتیاد معتادان بی بضاعت شامل تمامی مراحل ترک، مشمول بیمه های پایه وبستری است که بنظر می رسد این قانون در خلخال اجرا نشده وزمینه برای ترک اعتیاد محتاج از امکانات واعتبارات دولتی فراهم نیست.
نباتی اضافه کرد: تلاش برای راه اندازی مراکز ترک اعتیاد دولتی واستفاده از ظرفیت مالی خیران برای درمان معتادان بی بضاعت ضروری بوده و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در دست یابی به این هدف باید بیش از پیش تلاش کنند.
دادستان خلخال با بیان اینکه هم اکون بیش از 50 درصد جمعیت زندان این شهرستان را محکومان پرونده های کیفری مربوط به مواد مخدر ومعتادان تشکیل می دهد افزود: این در حالی است که 30 درصد زندانیان این زندان نیز به خاطر عدم پرداخت مهریه، سرقت و دیگر مسایل مرتبط با اعتیاد محکوم به تحمل حبس هستند.
وی گفت: در حال حاضرمعضل اعتیاد ومواد مخدر بزرگترین معضل اجتماعی جامعه بوده و در بسیاری از موارد ریشه در فقر وبیکاری دارد وحل این مشکل همه گیر اجتماعی نیازمند خرد جمعی وهمت مضاعف مسوولان امر و همکاری همه جانبه مردم است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع می باشد. استان اردبیل از جمله شهرستان خلخال در مقایسه با دیگر مناطق کشور در زمینه مصرف مواد مخدر و قاچاق آن از جمله مناطق کم آسیب بشمار می روند .
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.