خیبرعلی جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 50 درصد این طرح ها در کمیته فنی استان تایید و به بانک های عامل برای اخذ تسهیلات لازم معرفی شده است.
او اظهار کرد: تسهیلات این طرح ها در راستای اجرای ماده 5 تصویب نامه کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از محل تبصره 18 قانون بودجه کشور در سال 96 به طرح های اشتغالزا پرداخت می شود.
وی بیان کرد: این طرح های کشاورزی زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و صدها نفر به صورت غیر مستقیم را شامل می شود.
جلیلی گفت: عمده این طرح ها شامل دامداری ، زنبورداری ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، باغداری ، شیلات و آبزیان و سایر طرح های توسعه و اشتغال زایی است.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری بانک های عامل تسهیلات لازم در اختیار این طرح ها قرار بگیرد تا با راه اندازی به موقع این طرح ها اشتغالزایی ، توسعه و رونق بخش کشاورزی منطقه تسریع شود.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. این شهرستان به لحاظ جمعیت شاغل در بخش کشاورزی جایگاه اول را در استان از نظر درصد شاغلان جمعیت در عرصه کشاورزی به خود اختصاص داده و با متوسط کشت محصولات باغی و زراعی به مساحت 36 هزار هکتار از مجموع 53 هزار هکتار اراضی کشاورزی سهم قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی دارد.
به دلیل شرایط جوی و اقلیمی بهترین محصولات و میوه های سردرختی به لحاظ کیفیت و مرغوبیت بهترین میوه به کشور در شهرستان کوثر تولید می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.