مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل گفت: 161 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل که فاقد منزل مناسب بودند، با پرداخت چهار میلیارد و 800 میلیون تومان خدمات عمرانی در 10 ماهه نخست سال‌جاری صاحب‌خانه شده‌اند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فرهاد آزادپور با اشاره به اینکه 161 واحد مسکونی در 10 ماهه نخست سال‌جاری برای خانوار تحت حمایت که فاقد منزل مناسب و مقاوم بودند ساخته شده است، گفت: حدود چهار میلیارد و 800 میلیون تومان برای خرید، ساخت و بهسازی منازل مددجویان هزینه پرداخت شده است. 
وی با اعلام اینکه 75 منزل مسکونی برای خانوار تحت حمایت ساکن در شهرستان‌های این استان خرید و ساخته شده است، بیان کرد: بیش از سه میلیارد تومان برای خرید و ساخت واحد مسکونی برای مددجویان شهری هزینه پرداخت شده است. 
آزادپور به پرداخت یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه برای بهسازی منازل مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با ارائه خدمات عمرانی، 86 خانوار تحت حمایت روستایی از سرپناهی مناسب بهره‌مند شدند. 
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر یکی از برنامه‌ها و خدمات اساسی کمیته امداد است، افزود: رفع مشکل مسکن، مهم‌ترین دغدغه مددجویان را برطرف می‌کند تا مسیر توانمندسازی و خودکفایی آنها هموارتر شود. 
وی با اشاره به اینکه سرپناه مناسب و مقاوم بخش مهمی از نیازهای اساسی مددجویان را کاهش می‌دهد، بیان کرد: بهره‌مندی خانوار تحت حمایت از منزل مناسب، موجب دلگرمی آنها می‌شود تا با روحیه و امید بیشتری به زندگی ادامه دهند. 
آزادپور با بیان اینکه حمایت همه‌جانبه خیران و نیکوکاران در زمینه خرید، ساخت و بهسازی منازل مددجویان می‌تواند توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت این استان را رقم بزند، افزود: خیران حدود 400 میلیون تومان در قالب «طرح رضوان» در 10 ماهه نخست سال‌جاری به خانه‌دار شدن مددجویان اردبیلی کمک کرده‌اند. 
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 60 حمام و سرویس بهداشتی برای خانوار تحت حمایت ساخته شده است، گفت: 92 میلیون تومان برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی منازل مددجویان هزینه پرداخت شده است. 
وی با بیان اینکه 970 میلیون تومان برای تعمیر 612 منزل مسکونی خانوار تحت حمایت هزینه پرداخت شده است، افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام شده از خانوار تحت حمایت، خدمات عمرانی به مددجویان ارائه می‌شود تا منازل آنها در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه مقاوم باشد. 
آزادپور با اشاره به اینکه تمامی منازل، اثاثیه و وسایل فضای خودکفایی 27 هزار خانوار تحت حمایت این استان از بیمه حوادث برخوردار هستند که در صورت بروز حوادث طبیعی یا غیرمترقبه، خسارت ناشی از آن به مددجویان پرداخت می‌شود، اعلام کرد: با بهره‌مندی از بیمه حوادث تمامی هزینه‌های ناشی از خسارت زلزله، سیل، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و سایر حوادث طبیعی یا غیرمترقبه به مددجویان اردبیلی پرداخت می‌شود. 
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه براساس تفاهمنامه منعقد شده با بیمه طرف قرارداد، در صورت خسارت به منازل خانوار تحت حمایت در مناطق شهری تا سقف 35 میلیون تومان و اثاثیه 15 میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود، گفت: مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم نیز در صورت بروز حوادث تا سقف 20 میلیون تومان برای منازل و 10 میلیون تومان برای اثاثیه خود از بیمه طرف قرارداد خسارت دریافت خواهند کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.