محمد خدا پرست روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: برای مقابله با آلایندگی این واحدها از آنها خواسته شده تا مجهز به سیستم کنترل آلاینده ها شوند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 186 واحد تولیدی در استان به فعالیت مشغول هستند که می توانند آلایندگی هوا را تشدید کنند و برای جلوگیری از این امر تمامی آنها مجهز به سیستم کنترل آلاینده شده اند.
وی با اشاره به برخورد قانونی با صاحبان واحد های آلاینده افزود: امسال به 9 واحد آلاینده تذکر داده شد اما به دلیل بی توجهی، این واحدها به مراجع قضایی معرفی و پلمپ شدند.
خداپرست درباره تعطیلی کارخانه آسفالت شهرداری نیر هم گفت: این کارخانه باعث آلودگی هوا بود و به این علت از فعالیت آن جلوگیری شد.
وی با اشاره به موضوع سوزاندن ضایعات کشاورزی و نیز کشت زیر نایلونی گفت: در باره سوزاندن ضایعات 81 پرونده قضایی و کشت زیر نایلونی نیز 47 پرونده قضایی تشکیل شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
خداپرست کاهش سرانه فضای سبز در استان را یاد آور شد و گفت: فضای سبز این استان کمتر از میانگین کشوری است و ضروری است میزان سرانه فضای سبز به 15 متر مربع برسد.
وی برگزاری همایش آموزشی با موضوع هوای پاک با همکاری آموزش و پرورش و اداره گاز و محیط زیست ، برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت پسماند و هوا با حضور دهیاران ، برگزاری مسابقه عکس سلفی و بازدید از موزه تاریخ طبیعی را از جمله برنامه های روز هوای پاک در استان ذکر کرد.
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.