« عباس خواجه اورسجی» ، روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات کبدی استان یزد افزود: آموزش از ارکان اصلی توسعه هر رشته ورزشی است و برای ارتقای آن باید آموزش کمی و کیفی جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: ارتقای دانش داوران و مربیان از جمله اهداف اصلی فدراسیون است که با همکاری مربیان مجرب و پیگیری هیات ها انجام می شود و نتایج ارزشمندی برای توسعه به همراه دارد.
این مسئول اظهار کرد: تحقق عدالت ، شایسته سالاری ، مدیریت مشارکتی، برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف برای تحقق اهداف یادشده در گسترش ورزش کبدی بین علاقه مندان پیگیری می شود.
خواجه اورسجی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد تا شاهد توسعه ورزش کبدی در بین علاقه مندان همراه با برگزاری مسابقات و دوره های مناسب و ضروری دانش افزایی باشیم .
رئیس فدراسیون کبدی در خصوص وضعیت رشته کبدی در یزد گفت: این استان ظرفیت های خوبی در رشته کبدی دارد که با تعامل دستگاه‌ هایی همانند آموزش و پرورش ، شهرداری و سپاه ، کاستی‌های موجود را کم کرد و در راستای توسعه آن و قهرمان پروری گام های اساسی برداشت.
خواجه اورسجی همچنین به ضرورت توجه به زیرساخت ها از نظر سخت افزاری و هم برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت نیروهای متخصص در استان اشاره کرد و برای تامین تجهیزات مورد نیاز قول همکاری داد.
در این مجمع ، فاطمه سعیدی تنها نامزد هیات کبدی استان یزد با کسب 14 رای از مجموع 15 رای ماخوذه برای چهار سال دیگر در این سمت ابقا شد.
کبدی از جمله رشته ورزشی است که در ایران، هند و پاکستان رواج دارد و در سال 1381 برای نخستین بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برگزار شد.
بیش از 200 نفر در استان یزد در رشته کبدی فعالیت می کنند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.