رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل گفت: طرح تحول فوتبال استان اردبیل تدوین شده و امیدواریم در چهار سال پیش رو با اجرایی شدن آن زمینه تقویت و توانمندی ورزش فوتبال در استان فراهم آید.
صمد نوتاش در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: فوتبال استان اردبیل از ظرفیت‌های بسیار مستعد و پتانسیل‌های کمیاب در عرصه بازیکنان، مربیان و داوران برخوردار است به شرط آنکه در یک برنامه منسجم این توانمندی‌ها را بشناسیم و به شکوفایی آن کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: فوتبال اردبیل با سابقه و قدمتی کهن در حساس‌ترین مقطع و شرایط رو به جلوی خود قرار دارد هر چند که ما در سال‌های اخیر سعی کردیم فوتبال اردبیل را در سطح باشگاهی تا لیگ یک ارتقا داده ولی به دلیل برخی مشکلات و نارسائی‌ها تیم از راهیابی به لیگ برتر بازماند و نتوانسته‌ایم نماینده شایسته در لیگ‌های برتر در سطح کشور داشته باشیم.
رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل ارتقای شاخص‌های داوری را در چند سال اخیر یادآور شد و بیان کرد: پنج نفر از داوران این استان در لیگ برتر سوت می‌زنند و ما در رشته فوتسال نیز کارنامه‌ای قابل قبول داریم.
نوتاش با بیان اینکه حل مشکلات و موانع پیش روی فوتبال یک شبه امکانپذیر نیست بلکه همه باید سعی کنند تا به مرتفع شدن این موانع و مشکلات کمک کنند، تصریح کرد: ما در حال حاضر در اکثر شهرهای استان فوتبالی پویا و سرحال همراه با باشگاه‌های توانمندی داریم و برای رسیدن به جایگاه واقعی‌مان که همان فوتبال در سطح لیگ برتر است باید از همه جهات با وحدت و همدلی و همراهی نهادها و دستگاه‌های استانی کار را به پیش ببریم.
وی به دستاورد حوزه مدیریتی و برنامه‌ریزی در تدوین طرح تحول فوتبال در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: براساس این طرح تحول در همه شهرستان‌ها و در رده‌های مختلف سنی برای فوتبال و فوتسال باید توسعه متوازن اتفاق بیفتد.
رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با اشاره به اینکه همچنان در بسیاری از حوزه‌‌ها حتی باشگاه‌داری باید به شکل استانداردسازی تغییر ساختار با خروج از روش‌های سنتی حرکت کنیم، ادامه داد: ما در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا با استانداردسازی باشگاه‌ها آنها را به سمت باشگاه‌های توانمند براساس اصول و قواعد جهانی و بین‌المللی حرکت دهیم.
نوتاش نمونه این قدام را تحول در 8 باشگاه فوتبال در سطح استان نظیر میعاد پارس‌آباد، نخبگان اردبیل، اکباتان و ذوب آهن اردبیل اعلام کرد و گفت: اگر از شهرستان گرمی باشگاهی نوپا با تیمی توانمند قهرمان لیگ برتر استان اردبیل می‌شود باید چنین تیم‌هایی را مورد حمایت همه جانبه قرار دهیم تا در سطح ملی و لیگ‌های مطرح خوش بدرخشد.
وی بیان کرد: ما با برگزاری منظم لیگ‌های باشگاهی در استان اردبیل هم در فوتبال و هم فوتسال باید به سمتی حرکت کنیم تا با تداوم و تقویت این بازی‌ها زمینه توانمندسازی فوتبال استان اردبیل فراهم آید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.