علی رحمتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تنها راه 12 روستای شهرستان مشگین شهر و هشت روستای شهرستان کوثر بسته می باشد که عملیات بازگشایی آنها نیز تا عصر امروز انجام می گیرد.
وی با اشاره به نمک پاشی 45 تن نمک در جاده های استان بیان کرد: راهداران بیش از 2 هزارو 77 کیلومتر راه روستایی را در بارش اخیر نمک پاشی و بازگشایی کردند.
وی با بیان اینکه جاده های استان باز و تردد در انها جریان دارد گفت: رانندگان هنگام تردد از جاده های استان سرعت مطمئنه کرده و زنجیر چرخ، لباس گرم، پتو، تجهیزات زمستانی و مواد غذایی به همراه داشته باشند.
استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلو متر راه فرعی و چهار هزارو 738 کیلومتر راه روستایی دارد.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.