به گزارش ایرنا،علی رحمتی روز شنبه اظهار کرد: 420 راهدار در راههای ارتباطی استان حضور دارند و از تمام ظرفیت راهدارخانه‌ ها برای خدمت‌ رسانی به مسافران استفاده می‌شود.
وی افزود: 2 هزار تن مخلوط شن و نمک نیز در جاده‌ها مصرف شده و با تلاش راهداران تمام راهای ارتباطی اصلی و فرعی استان بازگشایی شده است.
وی در زمینه وضعیت راه‌های روستایی استان نیز گفت: از یک هزار و 583 روستا، راه ارتباطی تنها 50 روستا در زمینه مسدود است.
رحمتی تشریح کرد: این روستاها در شهرستان ‌های خلخال، کوثر ، مشگین شهر و گرمی واقع شده‌ اند و تا 24 ساعت آینده راه ارتباطی این روستاها نیز بازگشایی خواهد شد.
وی همچنین به استقرار 120 گروه راهداری در راههای ارتباطی استان اشاره کرد و افزود: راهداران با 260 دستگاه ماشین ‌آلات نسبت به بازگشایی معابر اقدام می‌کنند.
به گفته او ، 9 راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار نیز در حالت آماده ‌باش هستند.
طول راههای ارتباطی بین شهری و روستایی استان اردبیل 6 هزار و 371 کیلومتر است که هشت گردنه برفگیر در طول این راهها وجود دارد.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.