به گزارش خبرنگار ایرنا، الله شکر عبدی روز دوشنبه در نشست با اولیا و مربیان دبیرستان فاطمه الزهرا اردبیل افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان ، ستاد اقامه نمازسعی دارد سیاست‌ها و روش‌های جدیدی از قبیل تشویق ائمه جماعات، هیات امنا، خادمین و کانون‌های مساجد به کار بندد تا شاهد افزایش تعداد مساجد برای برگزاری نماز جماعت صبح در طول سال و باز بودن آن در طول شبانه‌روز بویژه در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی باشیم.
وی به تبلیغات انحرافی و توطئه های دشمنان علیه کشور اشاره کرد و گفت : دشمنان سعی می کند جوانان را از اسلام و انقلاب دور کرده و به انحرافات و منکرات سوق دهند و خانواده ها باید بدانند بهترین ابزار برای مقابله با توطئه های دشمن، ترویج مسائل دینی به ویژه آشنا ساختن فرزندان با نماز است.
عبدی از ساخت 110 نمازخانه در مدارس در سال آینده در استان خبر داد و افزود: نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خداست و این مقوله را اولیا در خانه و مربیان در مدرسه باید به دانش آموزان تلقین کنند و آنان را از کودکی با این فریضه ی الهی آشنا سازند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان وجود نماز خانه در مدارس را یکی از اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ نماز و قران در مدارس عنوان کرد.
عبدی در ادامه به تعداد مساجد و نمازخانه های بین راهی استان اشاره کرد و گفت : در مجموع 35 مورد مسجد و نماز خانه بین راهی اعم ازمسجد و امامزاده در مسیر اصلی جاده ، مجتمع های خدماتی - رفاهی و جایگاه های سوخت در استان فعال است و ممکن است تعداد آن ها در آینده نزدیک به بیشتر از این نیز برسد.
استان اردبیل استانی مذهبی است و این شاخصه در طول تاریخ باعث شده است تا به دارالارشاد نیز شهرت یابد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.