شهردار سرعین گفت: با پیمانکاری قرارداد بستیم تا نسبت به زنده‌گیری و سپس عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در شهر سرعین اقدام به موقع انجام دهد.
نائب حبیبی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، در واکنش به تصاویر منتشر شده سگ‌کشی فجیع در سرعین اظهار کرد: فردی به صورت خودسرانه یکی دو قلاده سگ را کشته و به صورت فجیع با بستن به خودرویی نسبت به تشویش افکار عمومی و تبلیغات منفی در فضای مجازی علیه شهرداری اقدام کرده بود که با شکایت از این فرد به دادستان فرد موردنظر دستگیر شده است.
وی خاطرنشان کرد: ما تنها با انتخاب پیمانکار از او خواستیم تا نسبت به جمع‌آوری، عقیم‌سازی و یا اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام کند و بقیه مراحل کار هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد.
شهردار سرعین در مورد شایعه پرداخت 200 هزار ریال در ازای هر زنده‌گیری سگ در سرعین، تصریح کرد: چنین قراردادی به شهرداری ربطی ندارد و پیمانکار موظف است براساس تفاهم امضاء شده به تعهدات خود در این زمینه عمل کند تا به تدریج بساط سگ‌های ولگرد از داخل شهر سرعین برچیده شود.
حبیبی گفت: در هفته‌های اخیر این پیمانکار 130 قلاده سگ ولگرد را جمع‌آوری و نسبت به عقیم‌‌سازی و اتلاف آنها اقدام کرده و همچنان این کار ادامه دارد.
وی ادامه داد: به هیچ وجه رفتار و اقدامات غیرانسانی را در این زمینه قبول نمی‌کنیم و بر این باوریم اگر جمع‌آوری و اتلافی نیز انجام می‌شود از راه درست و منطقی باشد تا عده‌ای به دنبال سوءاستفاده و یا بهره‌برداری تبلیغاتی و رسانه‌ای نباشند.
شهردار سرعین درخواست اهالی را برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه حضور این سگ‌ها در سطح شهر اسباب وحشت اهالی و نگرانی از انتقال بیماری‌هایی از قبیل هاری را به دنبال دارد انتظار عموم مردم از شهرداری جمع‌آوری و اتلاف این سگ‌‌ها بوده تا تردد ایمن کودکان و نوجوانان و اهالی به صورت شبانه‌روزی در معابر سرعین فراهم آید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.