به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری اردبیل، در بررسی آثار رسیده به دبیرخانه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی آثار حسین ملکی و رحمان مجرد 2 عکاس اردبیلی به مرحله نهایی و نمایشگاه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر راه یافت.
حجت مجرد ، مدیر هنری (کیوریتور) جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در استان اردبیل به نقل از دبیرکل جشنواره بین المللی فجر گفت: مرحله نخست انتخاب آثار دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با توجه به تصاویر آثار، استیتمنت ها و برخی شاخص های دیگر در چند مرحله انتخاب و با بررسی بیش از 10 هزار اثر از 53 کشور جهان انجام شده است.
مدیر هنری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در استان اردبیل گفت: در مجموع2 هزار و 764 هنرمند ایرانی و خارجی در سایت رسمی این جشنواره ثبت نام کردند که از این تعداد 168 هنرمند خارجی از 53 کشور جهان در این رویداد بزرگ هنری شرکت کرده اند.
وی افزود: همچنین اعضای شورای هنری این دوره جشنواره پس از 8 روز ارزیابی آثار و بررسی اطلاعات ثبتی هنرمندان، شامل اطلاعات شخصی ، رزومه ، نمونه آثار قبلی ، تصاویر بخش مسابقه و استیتمنت ها از میان 10 هزار و 650 اثر تعداد 159 اثر را برای ورود به مرحله دوم انتخاب کردند.
مجرد با بیان اینکه جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به سمت و سویی می رود که تعیین کننده و جریان ساز بوده و به یک برند تبدیل شده ، گفت: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های تعاملی و خلاقانه هنری و همچنین با قابلیت های نوین و تعامل گرا در قالب بهره مندی از یک یا چند رشته از ظرفیت های کلاسیک و جدید هنرهای تجسمی و ایده های اصیل و مفهومی هنرمندانه منتشر می شود.
او گفت: تهران با یک هزار و 14 هنرمند ، اصفهان 195 هنرمند ، البرز 177 هنرمند ، خراسان رضوی 173هنرمند و استان فارس با 121 هنرمند بیشترین متقاضیان حضور در دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر هستند.
وی تشریح کرد: استان اردبیل با ارسال60 اثر از 28 هنرمند در حد میانی قرار دارد.
او افزود: هنرمندان 53 کشور نیز برای حضور در این رویداد بزرگ هنری ثبت نام کرده و آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند که کشور صربستان با 22 هنرمند ، پاکستان 12 هنرمند ، ترکیه 11 هنرمند، افغاستان 10 هنرمند ، برزیل 8 هنرمند ، روسیه 8 هنرمند ، اوکراین 5 هنرمند ، ایالات متحده آمریکا 5 هنرمند ، چین 5 هنرمند و کشور ازبکستان با 4 هنرمند بیشترین متقاضی در این دوره را دارند.
پیش از این آثار دیگری از رحمان مجرد، حسین ملکی، حجت مجرد، احمد شیخ زاده، رضا عیسی پور، قادر منصوری، نیما وقری، فیاض بهپور، جاوید خدمتی، محمدرضا بیرام پور، صفر گالشی، ناصر صادقی، کامل روحی، فرشید علیزاده، صابر صفایی، حسین فاطمی و میرمهدی سیدی از استان اردبیل در دوره های پیشین این جشنواره حضور داشته اند.
دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های هنری و پژوهشی با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر تا چهارم اسفند در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.