به گزارش ایرنا ، دولت لطفی روز سه شنبه در آئین بهره برداری از مدرسه خیرساز روستای طولش از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: تا پایان امسال نیز 12 پروژه آموزشی با 49 کلاس درسی در اختیار مناطق آموزش و پرورش استان قرار خواهد گرفت.
وی با قدردانی از تلاش اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان در احداث مدارس جدید و حل مشکل فضاهای آموزشی در مناطق شهری و روستایی گفت: عملیات اجرایی 18 مدرسه با 77 کلاس درس در مناطق مختلف استان آغاز شده و با بهره برداری از این پروژه ها مشکل کمبود فضای آموزشی در بسیاری از مناطق استان برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: تاکنون 21 مدرسه با 103 کلاس درس نیز با مشارکت خیرین مدرسه ساز در شهرستان خلخال احداث و تحویل آموزش و پرورش مناطق سه گانه این شهرستان شده است.
او گفت: در سال جاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل علاوه بر تجهیز مدارس نوساز خلخال برای تجهیز مدارس قدیمی خلخال بیش از 2 میلیارد ریال هزینه کرده است.
لطفی با قدردانی از توجه ویژه فرماندار خلخال به نوسازی فضاهای آموزشی و تخصیص اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه های عمرانی نیمه کاره آموزشی در سال جاری از محل اعتبارات استانی اظهار کرد: تا دهه فجر امسال 5 پروژه آموزشی با 23 کلاس درس تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش خلخال قرار خواهد گرفت.
وی همچنین با تقدیر از تقی پور خیر مدرسه ساز مدرسه طولش خلخال گفت: برای اجرای عملیات مدرسه ابتدایی این روستا در زیربنای 394 متر مربع و محوطه سازی بیش از یک هزار متر مربع پنج میلیارد و500 میلیون ریال هزینه شده که از این مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار از سوی خیر مدرسه ساز مقیم کشور آمریکا در اختیار اداره کل توسازی و تجهیز مدارس استان قرار گرفته است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل نیز گفت: از آغاز فعالیت این مجمع تاکنون یک هزار و 500 کلاس درس توسط این مجمع احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
جواد قران نویس افزود: تعهد این مجمع ساخت سالانه 100 کلاس درس است که این تعهد در سال گذشته تحقق یافته و تا پایان امسال نیز 100 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
در این مراسم از دست اندرکاران و خیرینی که در ساخت و تکمیل مدرسه ابتدایی روستای طولش مشارکت داشتند، تجلیل شد .
پیش از ساخت مدرسه جدید ابتدایی در این روستا 200 دانش آموز دختر و پسر روستا در یک مدرسه قدیمی با قدمت بیش از 40 سال در وضعیت بد مشغول تحصیل بودند.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.