مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: اسامی زهرا و فاطمه از بیشترین فراوانی در بین خانواده‌ها برای انتخاب نام برای نوزادان دختر برخوردار است.
اسد حسن‌زاده در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر در استان اردبیل در بین پسران اسامی امیرعلی، ابوالفضل، علی اصغر و امیر حسین و در بین دختران زهرا، فاطمه و رها و یسنا از بیشترین فراوانی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه نامگذاری مناسب از مهمترین و اولین وظایفت والدین و مورد تاکید احادیث ائمه است، خاطرنشان کرد: نام‌های دارای ریشه‌های فرهنگی و دینی و مذهبی و برگرفته از هویت ملی از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و تاثیر فرهنگ نیز در نامگذاری‌ها غیرقابل انکار می‌باشد.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل به تاثیر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در تعیین نام در بین خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: صدا و سیما تاثیر بسزایی در فرهنگ عامه مردم در خصوص نامگذاری دارد به طوری که با پخش سریال‌ها و برنامه‌های مذهبی از سوی رسانه ملی اسامی قهرمانان داستان‌ها تا مدتی در صدر اسامی انتخابی مردم قرار می‌‌گیرد.
حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ثبت احوال را به عنوان یکی از نهادهای مهم اجرایی کشور دارای سه وظیفه و ماموریت اصلی اعلام و تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی و تولید و انتشار تحولات جمعیتی کشور برعهده این سازمان است که در استان اردبیل با انسجام برنامه‌ها شاهد رشد روزافزون فعالیت‌های ثبت احوال هستیم.
وی بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در ثبت احوال را در راستای ارائه خدمات موثر به مردم اعلام کرد و افزود: در استان اردبیل در تمامی زمینه‌ها و فعالیت‌ها و دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور اقدامات موثر و متقن صورت گرفته به طوری که در حال حاضر ما از بیشترین و بالاترین میزان رضایتمندی عمومی برخوردار هستیم.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل صدور و ارائه شناسنامه‌های جدید و کارت ملی هوشمند را یکی از رسالت‌های اصلی و اولویت‌دار ثبت احوال در اردبیل اعلام و اظهار کرد: استان اردبیل در ارائه کارت هوشمند ملی از استان‌های پیشتاز کشور است به طوری که در حال حاضر بیش از 60 درصد از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی نسبت به دریافت آن اقدام کرده‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.