محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهر اردبیل 15 محله با 106 پروژه ،در مشگین شهر 17 محله با 581 پروژه و پارس‌آباد 7 محله وبا 72 پروژه اقدامات بازآفرینی انجام شده است.
وی اضافه کرد:ساماندهی سکونتگاه های غیرر سمی در این استان با هدف ارتقا کیفیت زندگی در محلات انجام می گیرد .
وی با بیان اینکه در استان اردبیل شهرهای اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال دارای بیشترین میزان سکونتگاه غیر رسمی است گفت: از نظر جمعیت بر اساس مطالعات حدود 15 درصد جمعیت در این محلات ساکن هستند و شهر اردبیل با 963 هکتار دارای بیشترین مقدار سکونت غیر رسمی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: ساخت و سازها ی بدون مجوز و خارج از برنامه رسمی و قانونی شهر سکونتگاه های غیر رسمی را در محلات ایجاد و خدمات شهری را با مشکل مواجه کرده است .
حیدری در باره ساماندهی بافت های فرسوده محلات شهرها گفت: مهمترین مسائل و مشکلات این محله‌ها نوسازی و تعریض معابر می باشد و برای ساماندهی آنها تسهیلات وام مسکن برای هر واحد به میزان 400 میلیون ریال برای شهر اردبیل و 300 میلیون ریال برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این مورد تا سال 94 برای 2 هزار واحد ، در سال 95 برای یک هزار و 500 واحد و امسال نیز برای 725 واحد پرونده تشکیل شده و به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.
براساس آمارهای موجود در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای اردبیل ،پارس آباد و مشگین شهر را شامل می شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.