فرهاد سبحانی روز سه شنبه افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با ارسال بیش از 75 دستگاه ماشین آلات سنگین شامل 48 دستگاه کمپرسی ، 13 دستگاه لودر ، 12 دستگاه بیل میکانیکی و 2 دستگاه جرثقیل در همان اوایل جریان بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور یافته است.
وی گفت: ستاد معین این اداره کل در شهرستان سرپل ذهاب بازسازی 2 هزار و 200 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله را در 75 روستای این شهرستان آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: 2 هزار و 140 پرونده واحدهای آسیب دیده تکمیل شده و یک هزار و 200 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد 300 نفر با بانک های عامل عقد قرارداد کردند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین افزود: تلاش می شود مابقی واحدها و روستاهای آسیب دیده در کرمانشاه آواربرداری و زمینه برای اجرای بازسازی واحدها فراهم شود.
وی از استانداری و ادارات جهاد کشاورزی ، امور آب و گاز که در ارسال ماشین آلات سنگین خود زمینه تسریع در انجام آواربرداری را فراهم کردند، تجلیل کرد.
او افزود: در حال حاضر علاوه بر ادامه آواربرداری ، پی کنی و اجرای فوندنسیون در دستور کار قرار گرفته که در چند روستا با توجه به عقد قرارداد روستاییان ، اقدامات احداث شروع شده و تلاش می شود تا 6 ماه آینده بازسازی تعداد عمده واحدهای تخریب شده به سرانجام برسد.
به گزارش ایرنا از بنیاد مسکن اردبیل ، او تشریح کرد: با توجه به زلزله خیز بودن کشور برغم اجرای طرح ویژه مقاوم سازی در دهه اخیر که بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای استان از این پروسه برخوردارشده اند ، ضروری است مابقی نیز با استفاده از تسهیلات بانکی و مشارکت مردمی مقاوم سازی شوند.
آبان ماه گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر استان های غربی کشور را لرزاند، بر اساس اعلام مسوولان زلزله کرمانشاه تاکنون 569 کشته و بیش از 12 هزار مصدوم داشته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.