فرهاد سبحانی روز یکشنبه در جلسه مجمع عمومی هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز استان افزود: طرح جامع مسکن اقشار کم درآمد با احداث 265 واحد در استان در سال گذشته اجرا شده و ادامه دارد.
او گفت: برنامه های حساب 100حضرت امام (ره) و اقداماتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این خصوص انجام داده با هدف صاحب خانه کردن اقشار فاقد سرپناه توسط انجمن خیرین مسکن ساز با تمام توان پیگیری می شود.
وی اظهار کرد: این اداره کل در سال گذشته برای تکمیل واحدهای افرادی که توان مالی لازم برای تکمیل و بهره برداری نداشتند را با بالغ بر یک میلیارد و 275میلیون ریال کمک بلاعوض پوشش داده و به بهره برداری رساند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: امسال قرار است با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امام برای مددجویان این دستگاه ها بویژه خانواده های 2 معلول توسط انجمن خیرین مسکن ساز از هر شهرستان سه روستا بعنوان نمادین در نظر گرفته شود تا با همکاری فرمانداران ، بخشداری ها و دهیاران برای خانواده های زیرپوششی که اقدام به ساخت و ساز و نوسازی مسکن خود کرده اند علاوه بر تسهیلات سازمان های متبوعه ، بهزیستی و کمیته امداد امام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و انجمن خیرین مسکن ساز کمک بلاعوض شود.
وی افزود: این تسهیلات و کمک های بلاعوض با اعلام آمادگی 80 درصد از خانواده های مطرح شده روستایی برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی ارائه می شود.
سبحانی افزود: عدم شناسایی درست خانواده های دارای 2 معلول باعث شد ارائه خدمات و تسهیلات بلاعوض به تمام این قشر نرسد و امسال با همکاری دستگاه های ذیربط تلاش می شود خانواده های واجد شرایط از مساعدت های ویژه بهره مند شوند.
وی از مسوولان اداره کل راه و شهرسازی ، شهرداری و نیز خیرین که با ارائه زمین رایگان انجمن خیرین مسکن ساز را در تامین مسکن یاری کرده اند، قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل ، وی از مردم و مسوولان خیراندیش خواست در راستای تامین سرپناه ، هرگونه مساعدت و کمک های خود را به انجمن خیرین مسکن ساز مضایقه نکرده و با کمک های خداپسندانه این اداره کل را در ارائه خدمات بیشتر یاری کنند.
سبحانی همچنین از اجرای طرح خانه دار کردن اقشار فاقد سرپناه در روستاهای استان خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی بالغ بر 50 واحد در روستاهای اندبیل و خوجین از توابع خلخال ، آقبلاغ در مشگین شهر ، اجیرلو از توابع پارس آباد و همچنین روستاهای شهرستان های گرمی ، نمین و اردبیل نیز به پایان رسیده است.
وی گفت: با همکاری و مشارکت خیرین 100 واحد دیگر نیز عملیاتی می شود.
تا پایان سال96 بیش از 600 واحد محرومان در اردبیل حداث می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.