به گزارش ایرنا ، هادی کریم پور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: بر اساس آئین نامه ابلاغی از شرکت گاز کشور ردیف هزینه آبونمان ماهانه از تمام قبوض جدید خانگی و تجاری مشترکین گاز خلخال حذف شده است.
وی با بیان اینکه حذف ردیف اخذ آبونمان از قبوض گاز هزینه گاز بهای همه مشترکین را به طور قابل محسوسی کاهش خواهد داد گفت: گاز مصرفی نانوایان یارانه دار به ازای هر متر مکعب گاز 910 ریال گاز بها از نانوایان و بدون محاسبه مصرف تصاعدی اخذ می شود و این یارانه شامل حال تمام نانوایان دولتی و آزادپز است.
وی اظهار کرد: بر اساس آئین نامه جدید شرکت گاز ماه های سردسیر سال برای مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان اردبیل از 15 آبان ماه تا 15 اسفند به مدت چهار ماه محسوب شده و با توجه به کاهش سه ماهه ماه های سرد سال از 6 ماه گذشته به چهار ماه مشترکین گاز برای جلوگیری از افزایش گاز بهای مصرفی خود در مصرف گاز خود باید به قانون جدید توجه کنند.
او گفت: مبنای گاز بهای ماه های سرد سال برای همه شهرستان های شمالی و جنوبی استان اردبیل یکسان بوده و به نظر می رسد که با توجه به قرار گرفتن خلخال در منطقه سردسیری استان اردبیل باید در نحوه محاسبه گاز بهای مصرفی این منطقه و افزایش ماه های سرد سال برای مشترکین گاز تجدید نظر شود .
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: برغم حذف ردیف آبونمان از قبوض مشترکین گاز ردیف هایی همچون عوارض ، ارزش افزوده و سایر ردیف ها همچنان در قبوض گاز اعمال شده و این کار همچنان سطح نرخ گاز بهای مصرفی مشترکین گاز این شهرستان را افزایش خواهد داد.
وی افزود: در سال های گذشته ماه های سرد سال برای استانی سردسیری همچون اردبیل 7 ماه از اول مهرماه تا پایان فروردین ماه محسوب می شد که با کاهش سه ماه از تعداد ماه های سرد سال در این استان فشار مضاعفی به قشر محروم منطقه در تامین گاز بهای مصرفی در فصول سرد سال وارد می شود.
اردبیل از استان های سردسیر کشور است. مردم بیشتر مناطق این استان بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی معمولا 6 ماه از سال را با تحمل سرمای سخت سپری می کنند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.