رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: دولت در حمایت از تولید و اشتغال مولد در مناطق روستایی اعتبار ویژه‌ای را در نظر گرفته سهم استان اردبیل 364 میلیارد تومان با نرخ سود 6 درصد خواهد بود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در جلسه بررسی پروژه های اجرایی از محل صندوق توسعه ملی در اردبیل اظهار کرد: از سه منبع برای تقویت اشتغال منابع اعتباری در نظر گرفته شده است که مربوط به بحث اشتغال فراگیر با سهمیه استانی 564 میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان 364 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی، عشایری و مناطق مرزی از طریق صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده که امیدواریم با بهره‌مندی از این تسهیلات رونق تولید و اشتغال را شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در قالب جلسات ستاد تسهیل نیز به طرح‌های راکد و نیمه فعال قرار شده است تسهیلات پرداخت شود که این تسهیلات قطعا با نظارت بیشتر و شیوه‌نامه‌های خاص تدوین شده پرداخت خواهد شد که روستائیان و عشایر با نرخ 6 درصد در راستای اشتغال از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل یکی از اولویت‌های پروژه‌های عمرانی سال آینده را پروژه‌های حوزه راهسازی و دوبانده کردن محورهای مواصلاتی استان بیان کرد و افزود: پیش از این تنها پروژه دوبانده مشگین‌‌شهر – اردبیل ردیف ملی داشت که با پیگیری انجام شده قرار شد در بودجه سال آینده دوبانده اردبیل – سرچم و نمین – آستارا براساس جدول 19 و 20 بودجه ردیف اجرایی بگیرند.
شایقی گفت: علاوه بر این پروژه‌ها پروژه دوبانده پارس‌آباد – مشگین‌شهر، بیله‌سوار – پارس‌آباد تا سه راهی سربند و چهاربانده بیله‌سوار – گرمی تا سه راهی صحرا در جدول 20 لایحه بودجه سال آینده گنجانده شده است.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با یادآوری اینکه راه یکی از اصلی‌ترین عناصر توسعه و پیشرفت استان محسوب می‌شود که در اکثر محورهای مواصلاتی این استان احداث چهاربانده‌ها مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به احداث پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین در شمال استان اردبیل و افزایش تولید محصولات کشاورزی تا یک میلیون تن این شرایط ایجاب می‌کند تا برای حمل و نقل آنها از راه‌های ایمن و چهاربانده برخوردار شویم.
شایقی در مورد راه‌های روستایی و تزریق اعتبار آن از محل بودجه‌های استانی تصریح کرد: ما بودجه را به صورت سرجمع در اختیار فرمانداران قرار می‌دهیم تا با اولویت پروژه‌های شهرستانی را تعریف کنند که در این بین راه‌های روستایی در سال‌‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.
وی در مورد تکمیل پایاب سدهای آبگیری شده در استان نیز اضافه کرد: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مامور شدند تا نسبت به عملیاتی شدن این پایاب‌ها در سدهای احداثی استان اردبیل اقدامی عملی انجام دهند که قطعا نتیجه این کار به افزایش بهره‌وری در بین زارعین و باغداران استان می‌انجامد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.