جواد زنجانی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: واحدهای صنفی که از جواز فعالیت و مجوزهای لازم برخوردار نیستند باید با افزایش نظارت و بازرسی‌ های لازم پلمپ شده و از فعالیت غیرقانونی واحدهایی که با سلامتی مردم سر و کار دارند، جلوگیری شود.
وی گفت: عطاری‌ هایی که دارای پروانه فعالیت هستند باید از وظایف و خدماتی که قادر به ارائه آن هستند به خوبی آشنا شده و از پرداخت به فعالیت ‌هایی که خارج از اختیاراتشان است خودداری نمایند.
فرماندار اردبیل بر لزوم برخورد جدی با واحدهای صنفی متخلف که بهداشت جسمی و روانی مردم را در مخاطره انداخته اند تاکید کرد و افزود: موازین قانونی ساز و کارهای لازم و مشخصی را در این حوزه تعیین کرده است.
زنجانی همچنین خواستار برگزاری همایش‌ های توجیهی و آموزشی برای تمامی فعالان طب سنتی و عطاری‌ها شد و گفت: در صدور پروانه عطاری‌ ها نیازمند بازنگری ‌هایی هستیم تا به خوبی مشخص گردد چه نهادهایی متولی اعطای مجوز و ارائه آموزش‌ های لازم هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه انجام نظارت و بازبینی ‌های مستمر و مناسب از واحدهای صنفی در اجرای هر چه مناسب‌ تر قوانین کمک خواهد کرد، افزود: اطلاع شهروندان از مراکز و واحدهای مجاز باعث خواهد شد تا مجالی برای سودجویی بیشتر فرصت‌طلبان مهیا نشود.
فرماندار اردبیل تشریح کرد: با شناسایی واحدهای صنفی غیرمجاز پرونده‌ متخلفان برای بررسی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارسال و با تشدید برخوردها با تخطی ‌گران قوانین، اعتماد مردم به طب سنتی و عطاری‌ ها نیز بیشتر خواهد شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.