به گزارش ایرنا ، حسین دشتی روز شنبه در نشست تخصصی توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان افزود: توانمند سازی ، شکوفایی استعدادها و تقویت و رشد ایمانی خانوارهای تحت حمایت از مهم ترین اهداف کمیته امداد می باشد.
وی با بیان اینکه هم‌ اکنون کمیته امداد استان بر هشت ‌هزار و 700 طرح اشتغال نظارت می کند، اظهار کرد: طرح ‌های اشتغال اجرا شده برای مددجویان حدود سه سال تحت نظارت کمیته امداد قرار می گیرد و در این مدت ناظران فنی و تخصصی با بازدیدهای دوره‌ای خود مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به مجریان طرح‌ های خودکفایی ارائه می‌ کنند.
وی از 23 هزار بار بازدید از طرح‌های اشتغال در هشت ماه امسال توسط ناظریان کمیته امداد در استان خبر داد و بیان کرد: ناظران فنی با جلوگیری از هرگونه انحراف در اجرای طرح، تلاش می کنند تا محصولات تولیدی مددجویان از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته و بازار فروش خوبی داشته باشند.
وی نظارت ‌های مستمر کارشناسان و ناظران فنی در مراحل قبل، حین و پس از اجرای طرح‌ ها را از مهم ترین علل موفقیت طرح های اشتغال این نهاد دانست.
او ادامه داد: نظارت بر فرصت ‌های شغلی ایجاد شده علاوه بر پایدارسازی و توسعه طرح ‌های اشتغال‌ مددجویان مسیر کارآفرینی آنها را نیز هموار می‌کند.
دشتی گفت: 2 هزار و 666 نفر از مجریان طرح ‌های خودکفایی در کارگاه ‌های آموزشی پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال کمیته امداد و یک هزار و 200 نفر هم با شرکت در کارگاه ‌های آموزشی فنی و حرفه ‌ای مهارت ‌های لازم شغلی را فرا گرفته اند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح استعدادسنجی در بین 27 هزار خانوار تحت حمایت انجام شده است، افزود: از این تعداد 17هزار نفر از مددجویان تحت حمایت استعداد و توانایی اجرای طرح ‌های اشتغال‌ زایی را دارند که با تامین منابع مالی و اعطای تسهیلات اشتغال می‌توان به خوداتکایی آنها کمک کرد.
وی از ارسال یک هزار و 834 پرونده اشتغال در هشت ماه امسال به بانک ‌های عامل خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 654 مددجو موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده‌ اند که امیدواریم مابقی نیز تا پایان سال تسهیلات بانکی را دریافت کنند.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.