علی طالبی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: وام برای خودکفایی و تامین نیازهای مددجویان کمیته امداد از منبع بانک های عامل و منابع مالی کمیته امداد پیش بینی شده که به دلیل سخت گیری ها و ضمانت های سنگین بانکی مددجویان قادر به دریافت تسهیلات از بانک ها نیستند.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط آسان وقابل دسترسی که برای منابع مالی کمیته امداد پیش بینی شده و قرض الحسنه است این تسهیلات سالانه به صورت کامل جذب می شود اما تسهیلات بانکی که با 4 درصد کارمزد است به دلیل شرایط سخت و ضمانت های سنگین جذب نمی شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه تامین فیش حقوقی کارمند برای ضمانت تسهیلات بانکی برای جمعیت زیادی از مددجویان مقدور نیست، گفت: بانک ها شرایط را برای دریافت وام تسهیل کنند تا اینکه افراد آسیب پذیر قادر به دریافت این تسهیلات باشند.
وی با بیان اینکه امسال 42 میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک ها و 180 میلیارد از اعتبارات کمیته امداد برای خوداشتغالی مددجویان شهرستان تیران و کرون پیش بینی شده است، گفت: بیش از 80 درصد اعتبار تسهیلات بانکی جذب نشده ولی بیش از 60 درصد اعتبارات منابع کمیته امداد به مددجویان تخصیص یافته است.
طالبی ادامه داد: این اعتبارات در سال جاری در مقایسه با سال قبل بیش از دو برابر افزایش داشته که در صورت همکاری بانک ها مددجویان می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: شرایط سخت بانکی مانع از خود اشتغالی و رفع مشکلات مددجویان شده و نیاز به همکاری بیشتر است.
امسال کمیته امداد شهرستان تیران و کرون متعهد به ایجاد 278 فرصت شغلی است.
در شهرستان تیران کرون بالغ بر سه هزار و 700 خانوار از حمایت های کمیته امداد بهره مند هستند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/ 7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.