قاسم رحیمی رو یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محله های گلمغان اردبیل ، زیر نهر تراب پارس آباد ،قلعه باشی مشگین شهر و گندیشمن درسی خلخال از جمله محله های شهری هدف هستند که به منظور رشد اقتصادی و جلب مشارکت های مردمی در برنامه های اساسی برای کار آفرینی و اشتغازایی در نظر گرفته شدند.
وی با اشاره به اهداف کمیته ارتقای اقتصادی و مشارکت های مردمی افزود: ارتقای مهارت های شغلی و تحصیلی ،بهبود مهارت های آموزشی ،ایجاد تعاونی های اشتغالزا ،دسترسی محله های هدف به تسهیلات بانکی و توسعه مشارکت های زنان و جوانان در فعالیت های اقتصادی از جمله اهداف این کمیته است که در محله های هدف دنبال می شود.
رحیمی از ارایه تسهیلات مشاغل خانگی در محله های هدف خبرداد و گفت: در محله گلمغان اردبیل برای 196 نفر به میزان 9میلیارد و 67 میلیون ریال ،در محله زیرنهر تراب پارس آباد برای 11 نفر به میزان 570 میلیون ریال ،در محله هدف خلخال برای 46 نفر به میزان 2میلیارد و 100 میلیون ریال و در محله هدف مشگین شهر برای پنج نفر به میزان 240 میلیون ریال تسهیلات خانگی پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به تشکیل تعاونی ها با رویکرد اشتغالزایی در محله های هدف افزود: هم اکنون در محله هدف اردبیل 17تعاونی با اشتغال 119 نفر ، در پارس آباد مغان یک تعاونی با اشتغال 2نفر، در خلخال پنج تعاونی با اشتغال 27 نفر و در مشگین شهر سه تعاونی با 22 نفر شاغل فعال است.
رحیمی با اشاره به ارایه مهارت های آموزش فنی وحرفه ای در محله های هدف افزود: 157 نفر در اردبیل ،70 نفر در پارس آباد و 39 نفر در مشگین شهر مهارت های آموزش فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به این که تعاونی های محله های هدف بیشتر در بخش صنایع دستی و فرش فعالیت می کنند گفت: امسال نیز در محله های هدف مذکور برای 987 نفر زمینه اشتغال فراهم می شود.
در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد میانی شهری شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای استان را شامل می شود.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.