فریدون بابایی روز دوشنبه در نشستی با مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مناطق مستعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به وسعت 800 هکتار از سوی کارشناسان منابع طبیعی این شهرستان برای واگذاری به متقاضیان و سرمایه گذاران راغب به راه اندای واحدهای تولیدی و صنعتی در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش رستم شهرستان شناسایی شده است.
وی گفت: با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و امور اقتصادی و سرمایه گذاری فرمانداری خلخال برای بررسی اراضی مستعد برای سرمایه گذاری شناسایی شده از سوی منابع طبیعی در آینده نزدیک با واگذاری این اراضی به سرمایه گذاران و متقاضیان طرح های اقتصادی ، تولیدی و اشتغال زا تحول مهمی در بخش تولید و اشتغال منطقه ایجاد خواهد شد.
او تشریح کرد: در شناسایی و معرفی مناطق مستعد برای سرمایه گذاری رونق اقتصادی و حل مشکل بیکاری تمام مناطق شهرستان در نظر گرفته شده و با نهایی شدن بررسی مناطق اعلام شده از سوی منابع طبیعی این مناطق متناسب با خواسته و نیاز سرمایه گذاران در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت ، دامداری و خدمات در اختیار متقاضیان طرح های اقتصادی منطقه قرار خواهد گرفت.
عباس جعفرزاده ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز در این نشست گفت: 85 درصد از جنگل های استان اردبیل در این شهرستان واقع شده و وجود بیش از 245 هزار هکتار جنگل و مرتع همراه سایر جاذبه های طبیعی در منطقه پتانسیل مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه های مختلف و در جهت رونق اقتصادی شهرستان است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
به گفته مسوولان خلخال ، در سال های گذشته قرار گرفتن 37 درصد از مساحت کل شهرستان خلخال تحت مدیریت حفاظت محیط زیست موجب شده تا سرمایه گذاری ها در این شهرستان عملی نشود ولی این مشکل هم اکنون تا حدودی برطرف شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.