به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: از بین 150 طرح معرفی شده به بانک ها برای دریافت تسهیلات 24 مورد آن مربوط به بازسازی و نوسازی واحد های تولیدی و صنعتی است که متاسفانه هنوز تسهیلاتی در این مورد پرداخت نشده است .
وی اضافه کرد: تاکید بانک مرکزی این است که هیچ گونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی در بانک ها وجود ندارد و بانک ها می توانند تسهیلات مربوطه را به واحد های متقاضی پرداخت کنند .
عاملی بیان کرد: ابلاغیه بهره مندی واحد های تولید ی و صنعتی از تسهیلات نوسازی و بازسازی به تمام بانک ها ابلاغ شده و بانک ها می توانند تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی از واحد های تولیدی حمایت می کند و همه مدیران دستگاه های اجرایی هم باید از طرح های اشتغالزا حمایت کنند.
علی نظری شیخ احمد مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به واگذاری شهرک و ناحیه صنعتی به بخش خصوصی گفت: در این استان 18 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که هشت مورد آن به بخش خصوصی واگذار شده است .
وی مدیریت بخش خصوصی در شهرک ها را ضروری دانست و افزود: بخش خصوصی در مدیریت این شهرک ها ناتوان هستند بطوریکه حتی نتوانستند زیر ساخت های و فضای سبز ایجاد شده را مدیریت و نگهداری کنند.
نظری از اختصاص نیافتن کمک های فنی و اعتباری در شهرک های صنعتی انتقاد کرد و گفت: ریالی از این محل به شهرک های صنعتی اختصاص نیافته است.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند، پارسال حدود 240 طرح و واحد تولیدی راکد استان با استفاده از تسهیلات دولتی فعال شدند.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/ 7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.