رحیم فرد روز پنجشنبه در بازدید از طرح ها و پروژه های عمرانی جهاد کشاورزی خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آغاز بی حساب و کتاب و فاقد پشتیبان و اعتبار مالی پروژه های عمرانی کشاورزی در سال های گذشته در این استان موجب نیمه کاره رها شدن بسیاری از این طرح ها شده است.
وی گفت: در حالی که برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی آغاز شده فاقد طرح مطالعات در سال های گذشته میلیاردها ریال اعتبار از محل های اعتباری مختلف نیاز است بدهی 300 میلیارد ریالی به پیمانکاران مجری پروژه های عمرانی سال های گذشته نیز مشکلی بر مشکلات متعدد طرح های آغاز شده و نیمه کاره افزوده است.
وی از فرماندار خلخال در تخصیص اعتبارات مناسب در سال جاری برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی کشاورزی این شهرستان قدردانی کرد.
او اظهار کرد: در نظر داریم تا پایان سال مالی 97 دست کم سه پروژه عمرانی نیمه کاره آغاز شده از سال های قبل در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش رستم خلخال را با صرف هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار دهیم.
وی گفت: با تکمیل و بهره برداری از سه پروژه سد خاکی و معیشت کشاورزی در سه منطقه مستعد این شهرستان آب پایدار صدها هکتار از اراضی پایاب این سدها تامین خواهد شد.
فرماندار خلخال نیز با بیان اینکه توزیع اعتبارات استانی امسال این شهرستان با نظر و درخواست مدیر جهاد کشاورزی وقت توزیع شده گفت: در سال جاری بیشترین رقم اعتباری شهرستان به بخش جهاد کشاورزی تخصیص یافته و انتظار می رود مسوولان جهاد کشاورزی خلخال به موقع نسبت به جذب اعتبارات تخصیص یافته اقدام کنند.
فریدون بابایی گفت: در سال گذشته نیز برغم تخصیص اعتبارات کافی برای تکمیل پروژه های جهاد کشاورزی مسوول وقت این اداره موفق به جذب 20 درصد از اعتبارات استانی شده بود و این در حالی است که جذب اعتبارات تملک دارایی های استان در سایر ادارات شهرستان 48 درصد گزارش شده است.
فرماندار خلخال افزود: در توزیع اعتبارات جهاد کشاورزی استان تکمیل پروژه های جهاد کشاورزی در تمام مناطق واقع در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش رستم لحاظ شده و انتظار می رود مسوولان جهاد کشاورزی استان نیز در اجرا و تکمیل این پروژه ها متناسب با نیازهای سه بخش بطور مساوی اقدام کنند.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.