مجید آقاخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با اجرای طرح عمران و آبادانی 129 دهستان در سطح کشور از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران ، طرح عمران سه دهستان شامل 83 روستا در دهستان اوجار از توابع بخش موران گرمی ، دهستان صلوات از توابع بخش مرادلوی مشگین شهر و دهستان خورش رستم جنوبی با 18 روستا از توابع شهرستان خلخال از شهریور امسال آغاز شده است.
وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در سه دهستان استان اردبیل در حال اجرا بوده که در صورت موفقیت طرح در سال آینده تعداد دهستان های مورد اجرای طرح به 10 تا 12 دهستان افزایش خواهد یافت.
اقاخانی اظهار کرد: طرح عمران و آبادانی روستاهای استان اردبیل در چند حوزه شامل ایجاد زیرساخت های اقتصادی ، بهداشت و سلامت ، تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم و زمینه سازی برای توسعه فرهنگی روستاها انجام می شود.
وی افزود: در این راستا پروژه احداث هفت باب خانه عالم ، نوسازی ساختمان 6 مدرسه روستایی و طرح تامین آب شرب چند روستا در سال جاری اجرا و ضمن افزایش ماندگاری اهالی در روستا از روند رو به رشد مهاجرت از روستاهای استان جلوگیری شده است.
فرماندار خلخال نیز با تقدیر از دست اندرکاران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و حضور آنها در مناطق محروم این شهرستان از آمادگی فرمانداری و دستگاه های اجرایی زیرمجموعه برای همکاری با این قرارگاه در حل مشکلات منطقه و عمران و آبادانی روستاهای شهرستان خبر داد.
سرهنگ جهانبخش عطایی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال هم گفت: تلاش می شود مسوولان همسو در مسیر پیشرفت و توسعه شهرستان با اولویت آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت حرکت کنند و این حرکت نیازمند همدلی مردم و مسوولان با قرارگاه است.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.