به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه کارگروه امداد و نجات شورای هماهنگنی مدیریت بحران خلخال افزود: در شرایط فعلی که وقوع حوادث قهری دور از انتظار نیست بهترین راهکار ممکن برای جبران خسارات مالی و جانی ناشی از وقوع حوادث توجه به امر مهم بیمه از سوی شهرداران شهرها و دهیاران روستاها و بیمه مردم در حوادث از جمله آتش سوزی ، سیل و طوفان است.
وی با بیان اینکه شرکت های بیمه گذار از بیمه اماکن در مقابل حادثه زلزله خودداری می کنند گفت: ارتقای سطح آمادگی مسوولان و مردم در رویارویی با این حادثه قهری سطح آسیب های ناشی از وقوع این حادثه طبیعی غیرقابل پیش بینی را در جامعه پایین خواهد آورد.
فرماندار خلخال اظهار کرد: برگزاری مانورهای مختلف ، افزایش تعداد افراد آموزش دیده برای امداد و نجات مردم در روستاها و مناطق پرخطر و برگزاری دوره های آموزشی فراگیر از سوی جمعیت هلال احمر از جمله راهکارهای کاهش آسیب در زمان وقوع حادثه زلزله است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال همچنین افزود: راه اندازی خانه های هلال ، تشکیل تیم های 33 نفره امداد و نجات در روستاها ، شناسایی مناطق امن برای اسکان اضطراری مردم در زمان وقوع زلزله و ارتقای سطح آمادگی مسوولان عضو شورای مدیریت بحران می تواند به کاهش آسیب های جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله در شهرستان کمک کند.
رئیس جمعیت هلال احمر خلخال نیز در این جلسه از جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی به ارزش 750 میلیون ریال از سوی این جمعیت برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.
حجت الاسلام عبدالاحد بابایی گفت: برغم مسافت دور با منطقه زلزله زده کشور امدادگران جمعیت هلال احمر خلخال نخستین گروههای امدادی حضور یافته در ساعات اولیه وقوع حادثه زلزله در این منطقه بودند که مورد تشویق مسوولان مدیریت بحران کشور قرار گرفتند.
وی افزود: میزان کمک های جمع آوری شده از مردم خلخال برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و از سوی گروههای مختلف در حالی که بیش از پنج میلیارد تخمین زده می شود کمک های جمع آوری شده از سوی پایگاه های جمعیت هلال احمر این شهرستان 750 میلیون ریال است که 200 میلیون ریال آن نقدی و کمک های غیر نقدی به ارزش 550 میلیون ریال نیز شامل پتو ، فرش ، پوشاک و امکانات مورد نیاز نو است که از سوی مردم خیر تهیه شده و در اختیار جمعیت هلال احمر شهرستان گذاشته شده است.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.