رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به اینکه جای خالی دانشگاهیان و جوانان در راه اندازی شرکتهای دانش به چشم می خورد، خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاهیان و جوانان با راه ‌اندازی شرکت های دانش‌ بنیان بتوانند در راستای ایجاد ارزش افزوده و ثروت در استان فعالیت کرده و به دنبال تولید کار و ثروت باشند. 
عبدالقیوم قلی ‌پوری در گفتگو باخبرنگار ایسنا منطقه اردبیل با اشاره به ماموریتهای پارک علم و فناوری در استان اردبیل گفت: این استان توانسته در تولید و اختراع انواع محصولات در حوزه آی تی و آی سی تی رشد قابل توجهی داشته باشد بطوریکه محصولات ساختمانی ضدآب و دستگاه‌های مربوط به حوزه آی سی تی از قبیل وای فای به برخی از کشورهای همسایه صادر می کند. 
به گفته وی  در حوزه نرم افزاری 21 شرکت دانش بنیان راه اندازی و بیش از 80 واحد فن آور هم برای دریافت گواهی شرکت دانش بنیان ثبت نام کرده است.  قلی پوری اضافه کرد: به منظور کیفی ‌سازی تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی نیاز است تا 2 اصل مهم تجازی‌ سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت ‌های دانش‌ بنیان قرار بگیرد. 
 وی اضافه کرد: ماموریت اصلی پارک علم و فن آوری تجاری سازی و دست یافتن به بازارهای خارجی است و امید می رود در سال 97 بتوانیم یک نمایشگاه بین المللی علم و فن آوری در اردبیل برگزار کنیم. 
قلی پوری با بیان اینکه در حال حاضر 54 واحد فن آور در پارک علم و فن آوری اردبیل مستقر شده است، یادآور شد: در گذشته پژوهش‌ها بیشتر در کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار می گرفت ولی امروز پژوهش‌های فن آوری قابل عرضه در نمایشگاه هاست تا از این طریق بتوانند محصولات تولیدی را در معرض نمایش گذاشته و به بازارهای داخلی و خارجی دست بیابند. 
وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش در اردبیل گفت: در این نمایشگاه 30 دستگاه اجرایی و 55 واحد فن آوری محصولات تولیدی خود را در معرض نمایش گذاشته است. بطوریکه در طی برگزاری این نمایشگاه برگزاری 15 کارگاه آموزشی، تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر استان و معرفی سه ایده برتر را از جمله برنامه‌های قابل اجرا در این نمایشگاه خواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.