رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه علم و فناوری نیاز امروز جامعه در تولید، توسعه و اشتغال پایدار است بر گسترش زیرساخت‌های تولید علم با بهره‌گیری از پتانسیل واقفین و خیرین تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، خالد سعیدی در همایش استانی یاران وقف استان کردستان، «وقف» در حوزه علم و فناوری را نیاز امروز جامعه دانست و اظهار کرد: مشکل اصلی استان کردستان، نبود زیر ساخت است و با استفاده از ظرفیت عظیم موقوفات امکان ایجاد زیرساخت و به تبع آن به کارگیری فناوران و نوآوران برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، سرمایه اجتماعی اصلی‌ترین ثروت محسوب می‌شود، افزود: بر این اساس باید راهکارهایی را برای مردمی کردن اقتصاد یافت تا از این رهگذر بتوان اعتماد و سرمایه اجتماعی را جلب کرد چرا که  یکی از دلایل توسعه اقتصادی کشورهای غربی، توجه ویژه به وقف در قالب سازمان های خیریه است.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و دانایی محور تقویت سنت حسنه وقف است، تصریح کرد: حمایت از نخبگان و نوآوران و ایجاد زیرساخت های توسعه فناوری برای اشتغال پایدار در داخل کشور و به تبع آن کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از فرار مغزهاست.

 سعیدی در ادامه بر ضرورت برجسته نمودن نقش وقف در زندگی روزمره مردم به ویژه در حوزه ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: مردم باید لمس کنند که وقف در حوزه علم و فناوری بر زندگی آنها تأثیر مثبتی خواهد گذاشت، خطری که پایه های دیانت، خانواده و آینده جوانان ما را تهدید می کند نبود شغل است و این از وظایف پارک های علم و فناوری است که بتوانند با ایجاد اشتغال پایدار این تهدیدات را تا حدودی دفع کنند.

سعیدی تلاش در راستای فرهنگ‌سازی ترویج وقف در حوزه علم و فناوری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این وظیفه اصلی ماست که بتوانیم مردم و واقفین را نسبت به ضرورت وقف در علم و فناوری آشنا کنیم.

وی ایجاد فضا و سایر زیرساخت ها (شامل آزمایشگاه، کارگاه و ...) و در اختیار قرار دادن آن به پارک و مراکز رشد و سرمایه گذاری خیرین در تولید محصولات فناورانه در راستای حمایت از کسب و کارهای فناور و دانش بنیان را در این برهه از زمان لازم دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.