به گزارش ایرنا، عبدالقیوم قلی‌پوری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اردبیل افزود: تجهیز این کافه در دست اقدام است و اسامی شرکت های مستقر در این کافه بزودی اعلام می شود.
وی همچنین از راه اندازی تکنو پارک در باکو مرکز جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: برای راه اندازی این تکنوپارک مذاکرات لازم با طرف مقابل انجام شده و در آینده نزدیک قرارداد آن منعقد می شود.
قلی پوری بااشاره به برگزاری نمایشگاه پژوهش و فن آوری از پنجم تا نهم آذر ماه در اردبیل
ادامه داد: پارک علم وفن آوری این استان در سه سطح داخلی ،ملی و بین المللی فعالیت دارد و راه اندازی تکنو پارک در باکو هم از جمله فعالیت های بین المللی آن است تا از این طریق مدل های مختلف علم و فن آوری را با کمترین هزینه در آن کشور ارائه دهیم .
وی اظهارکرد: ماموریت اصلی پارک علم و فن آوری تجاری سازی است و دست یافتن به بازارهای خارجی مدنظر ماست و امید می رود در سال 97 بتوانیم یک نمایشگاه بین المللی علم وفن آوری در اردبیل برگزار کنیم.
وی با اشاره به راه اندازی شرکت های دانش بنیان در استان اردبیل افزود: در حوزه نرم افزاری 21 شرکت دانش بنیان راه اندازی شده و بیش از 80 واحد فن آور هم برای دریافت گواهی شرکت دانش بنیان ثبت نام کردند.
قلی پوری بیان کرد: در حال حاضر 54 واحد فن آور در پارک علم و فن آوری اردبیل مستقر شده و در تلاش هستیم مراکز رشد تخصصی را در استان تقویت کنیم .
وی اظهار کرد: شرکت های دانش‌بنیان و تولیداتی از این قبیل نقش حائز اهمیتی در اشتغالزایی اردبیل دارند که امیدواریم دانشگاهیان و جوانان با راه‌اندازی شرکت های دانش‌بنیان بتوانند در راستای ایجاد ارزش افزوده و ثروت در استان فعالیت کرده و برای خود و جوانان اشتغال ایجاد کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: به منظور کیفی‌سازی تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی نیاز است تا دو اصل مهم تجازی‌سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.
قلی پوری گفت: پارک های علم و فن آوری به عنوان یکی از مهمترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت های دانش بنیان است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر مؤسسات پژوهشی به فعالیت های فن آوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت مؤسسات متکی بر فناوری است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشار:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.