هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافت. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ناصر نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به ضرورت ارتباط دانشگاه‌‌ها و مراکز پژوهشی با نخبگان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: توجه به بحث دانش‌‌بنیان و تجاری ‌سازی محصولات باید مورد توجه جامعه علمی و پژوهشگران قرار گیرد. 
 وی با بیان اینکه در دنیای امروز دانایی یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می‌شود، افزود: پژوهش در هر موضوع، به هر شکلی و در هر سطحی که انجام شود، تلاشی منسجم و نظام‌مند در جهت توسعه دانش موجود درباره موضوع‌هایی است که با آنها سر و کار داریم. 
گودرز صادقی دبیرکل شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل با اشاره به برگزاری این نمایشگاه، افزود: در این نمایشگاه آثار پژوهشی و فعالیت‌‌های مختلف و مرتبط با فناوری‌های نوین در استان اردبیل به نمایش گذاشته شده و در ادامه نیز دستاوردهای مهم استانی در سطح ملی به نمایش گذاشته خواهند شد. 
وی افزود: در نمایشگاه امسال مشاهده می‌کنیم یک سری محصولات گیاهی که سال گذشته عرضه شده بود، امسال تجاری‌سازی شده و با دریافت مجوز به بازار عرضه شده است.    صادقی تاکید کرد: باید پژوهش به فناوری و فناوری به محصول تجاری تبدیل شود تا بتوانیم شعار سال نامگذاری شده توسط مقام معظم رهبری را محقق کنیم.   محمد نریمانی دبیر کمیته علمی شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل نیز با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری کار مشترک سازمان‌‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف بوده است، گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز روز چهارشنبه هشتم آذرماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد. 
وی افزود: در این جشنواره از نفرات برتر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تجلیل خواهد شد. 
عبدالقیوم قلی‌پوری دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل نیز با بیان اینکه در این نمایشگاه 30 دستگاه اجرایی و 55 واحد فناوری محصولات تولیدی خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند، گفت: 15 کارگاه آموزشی و تجلیل از سه ایده برتر در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد. 
وی افزود: این نمایشگاه به شیوه‌ای برگزار شده است که سرمایه‌گذاران در کنار فناوران ظاهر شوند تا پژوهش‌ها مسیر واقعی خود را پیدا کنند. 
گفتنی است این نمایشگاه از روز یکشنبه 5 آذر تا روز پنجشنبه 9 آذرماه به جز روز دوشنبه 6 آذر به علت تعطیلی رسمی، از ساعت 9 صبح الی 16 عصر در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی پذیرای بازدیدکنندگان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.