فاضل احدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف تسریع روند رشد علم و توسعه فرهنگ تحقیق، پژوهش و نوآوری برگزار می شود ، افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری امروزه کشور نیازمند یک جهاد علمی است و عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار بگیرد و هدف این جشنواره تحقق بخشیدن به فرمایش های رهبر معظم انقلاب می باشد.
وی گفت: نمونه هایی از طرح های مورد حمایت سازمان برای بررسی و داوری به سازمان مرکزی بسیج علمی ارسال شد که بعد از ارزیابی 20طرح از این سازمان به نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری راه یافت.
احدی در زمینه طرح های شرکت کننده در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری اظهار کرد: موشک آراکس ، لیفتراک صنعتی، مکمل های تقویتی کشاورزی ، دستگاه بتن ساز سریع ، تولید کنسانتره ارگانیک ، گیاه کامبوجا ، سوند فولی اتوماتیک ، مبدل پی تی او تراکتور ، اتصال سه نقطه ای جلوسوار ، موبیلایزر زانو ، نبولایزر التراسونیک ، سلول های خورشیدی با بازدهی بالا ، مبدل حرارتی چند منظوره ، ماژول ثبت پردازش سیگنال و ترکیب گیاهی نوزاویت از جمله این طرح ها می باشد.
او گفت: با برگزاری این نمایشگاه توانمندی های مخترعان بسیجی به عرصه نمایش گذاشته می شود و حضور مسئولان کشوری و سرمایه گذاران فرصت مناسبی برای تجاری سازی طرح مخترعان است.
مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: در سال جاری تعداد طرح های مورد حمایت استانی به 50 طرح افزایش یافت و طرح های مخترعان بعد از داوری در کارگروه های تخصصی و تایید نهایی مورد حمایت های بلاعوض سازمان قرار گرفت.
جشنواره جهادگران علم و فناوری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی به همراه نمایشگاهی از دستاوردهای مخترعان بسیج علمی استان های کشور و مسئولان سازمانی از 9 تا 11 اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران برگزار می شود و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و رونمایی از طرح های برتر از جمله برنامه های این جشنواره است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.