محمد قربانی روز یکشنبه در جلسه کمیته برف روبی خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: با تلاش راهداران این اداره پرتگاه های خطرناک و نقاط حادثه خیز در راههای فرعی و روستایی این شهرستان که در گذشته بارها موجب بروز حوادث ناگوار رانندگی و منجر به فوت رانندگان و یا سرنشینان خودروها می شد حذف و زمینه مسافرتی امن برای رانندگان عبوری از راههای ارتباطی خلخال فراهم شد.
وی از جابجایی 74 میلیون متر مکعب برف از راههای ارتباطی خلخال در فصول سرد سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان برفروبی بیشترین حجم برفروبی در طول 10 سال گذشته است و بیشترین حجم عملیات برفروبی و پاکسازی جاده های منطقه نیز در بهمن ماه سال 95 انجام شده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته علاوه بر انجام عملیات سنگین برفروبی سه هزار و 135 تن نمک برای مقابله با پدیده یخ زدگی راههای ارتباطی بین شهری خلخال بکار گرفته شده و امسال نیز برای مقابله با پدیده یخ زدگی راههای ارتباطی این شهرستان سه هزار و 750 تن نمک خریداری و انبار شده است.
قربانی از آمادگی 22 گروه راهداری با بکارگیری 37 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک راهداری خلخال برای برفروبی و بازگشایی راههای ارتباطی برفگیر بین شهری و روستایی خلخال در زمستان سال جاری خبرداد و گفت: 27دستگاه از این ماشین آلات متعلق به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال و 10 دستگاه استیجاری و مربوط به بخش خصوصی است.
وی اظهار کرد: راه خلخال به پونل که معمولا با بارش های سنگین برف با هدف پیشگیری از بروز حوادث ناشی از سقوط بهمن بر روی خودروها مسدود می شود تا زمانی که خطر سقوط بهمن در این جاده برفگیر احساس نشده و ناامنی ناشی از برف و سرما مسافران عبوری را تهدید نمی کند بر روی خوردروها باز خواهد بود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: با آغاز نخستین برف پاییزی در منطقه علاوه بر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرداری های سه شهر خلخال ، کلور و هشجین نیز باید آماده مقابله با بحران های ناشی از بارش های سنگین برف بوده و در صورت نیاز مسوولان دستگاه های اجرایی دارای ماشین آلات سنگین راهداری باید امکانات خود را در اختیار برفروبی و بازگشایی مسیرهای مسدود شده از برف قرار دهند.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.