به گزارش ایرنا' کورش نیک طبع چهارشنبه در نشست شورای ترافیک رودان با اشاره به تلاش مسئولان دستگاه های اجرایی عضو این شورا در کاهش سوانح جاده ای؛ نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی، بهسازی معابر و شناسایی نقاط حادثه خیز و برطرف کردن مشکلات این نقاط را از جمله خواسته ها و مطالبات مردم برای تردد ایمن در جاده ها برشمرد.
وی افزود: زمانی مردم از یک امنیت روانی برخوردار می شوند که از وجود جاده هایی ایمن برای عبور و مرور بهره مند باشند.
نیک طبع در ادامه از نصب دوربین کنترل سرعت در جاده های رودان خبر داد و خاطر نشان کرد: به منظور کنترل سرعت وسایل نقلیه، ثبت تخلفات رانندگی و کاهش حوادث جاده ای؛ شش دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده های مواصلاتی رودان نصب می شود.
این مسئول اضافه کرد: چهار دستگاه دوربین کنترل سرعت در محور رودان - میناب و دو دستگاه دیگر نیز در محور رودان تا انتهای حوزه استحفاظی رودان- کهنوج نصب خواهد شد.
نیک طبع افزود: به منظور ایجاد مسیری ایمن برای تردد مردم؛ روکش آسفالت محور بیکاه تا روستای دهگلکن، خط کشی و نصب علائم محور تازه آسفالت شده جغین در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان قرار دارد و ظرف دو هفته آینده عملیاتی می شود.
وی بر لزوم اجرایی شدن دستورالعمل استفاده موتور سیکلت سواران از کلاه ایمنی تاکید کرد و گفت: این طرح با فرهنگ سازی مناسب نظیر استفاده کارکنان موتور سیکلت سوار ادارات از کلاه ایمنی محقق شود.
نیک طبع در پایان با تاکید بر لزوم ساماندهی ایستگاه های مسافربری در شهر رودان؛ تعدد ایستگاه های مسافربری بخش ها و روستاهای تابعه رودان را یکی از دلایل افزایش ترافیک شهری برشمرد و از شهرداری رودان خواست با اختصاص یک مکان واحد؛ نسبت به ساماندهی ایستگاه های مسافربری در این شهر اقدام کند.
7196 / 6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.