مدیر کل گمرکات استان اردبیل گفت: تجار اردبیلی علیرغم آشنایی با الفبای تجارت سهم بسیار پایینی را در تجارت ملی به خود اختصاص داه است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، پرویز تقوی در جلسه کمیسیون تجارت با بیان این مطلب افزود: در مجموعه تجارت استان اردبیل در حال حاضر وضعیت مطلوبی را شاهد نیستیم و این مساله را صحنه گردانان تجارت استان اردبیل به خوبی درک می کنند. 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه اردبیل رتبه 30 را در بین استان‌های کشور در زمینه تجارت به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: اردبیل دارای ظرفیت‌های بالای تجارت است اما از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه و به جا نمی شود و همین عامل سبب شده است که ما در کشور وضعیت مناسبی را از نظر تجارت ملی نداشته باشیم. 
مدیر کل گمرکات استان اردبیل اردبیلی ها را دارای شم تجارت بالا عنوان کرد و گفت: ما نیروهای بالفعل و بالقوه فراوانی در حوزه تجارت داریم اما چرا از این نیروها و توان استفاده نمی شود باید به صورت کارشناسی بررسی و راهکارهایی برای آن ارائه شود. 
تقوی هدف از تشکیل کمیسیون تجارت در اتاق بارزگانی اردبیل را حل مشکلات بدون واسطه تجار اعلام کرد و گفت: احصای ظرفیت‌های بالای گمرک اردبیل باید در راس فعالیت‌ها مسئولان قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم رونق تجارت را در استان شاهد باشیم. 
وی گمرک بیله سوار را چشم  چراغ تجارت اردبیل دانست و بیان کرد: نزدیکی گمرک بیله سوار به کشورهای سی آی اس با 500 میلیون نفر جمعیت زمینه تجارت خوبی را برای ما مهیا کرده است اما ما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و کشورهای حوزه قفقاز را به تصرف خود درآوریم. 
مدیر کل گمرکات استان اردبیل وضعیت استان یزد را از نظر سطح صادرات به کشورهایی نظیر عراق یادآور شد و بیان کرد: رتبه تجارت استان یزد از اردبیل بسیار بالاست و این استان تنها با صادرات خیارشور به کشور عراق به اندازه کل صادرات استان اردبیل این محصول را به کشور همسایه ما صادر می کند. 
تقوی مطالعه ظرفیت های گمرکات استان اردبیل را مهم خواند و از تجار خواست؛ با حضور موثر در این گمرکات زمینه اعتلای تجارت اردبیل را در سطح ملی فراهم کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.